Ολοήμερο δημοτικό σχολείο στην Ελλάδα: η εισαγωγή και η εξελικτική πορεία του καινοτόμου θεσμού στην ελληνική σχολική πραγματικότητα

Περίληψη

Σκοπός της διδακτορικής διατριβής είναι να διερευνήσει την εισαγωγή του καινοτόμου θεσμού «Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο» στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα από την εκπαιδευτική πολιτική, τη διαχρονική εξέλιξή του (1997 μέχρι σήμερα) μέσα από προεδρικά διατάγματα και υπουργικές αποφάσεις, όπως επίσης και την εφαρμογή του στην πράξη. Οι δύο τύποι του «Ολοήμερου Σχολείου»-προαιρετικό και Πιλοτικό-αντιδιαστάλθηκαν. Χρησιμοποιήθηκαν εργαλεία της ποιοτικής έρευνας η οποία πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση έγινε ανάλυση περιεχομένου όλων των σχετικών προεδρικών διαταγμάτων και εγκυκλίων μεταξύ του 1994 και του 2011 και 37 ποσοτικών κυρίως ερευνών, δύο μελετών αξιολόγησης και κειμένων των Πιλοτικών Ολοήμερων Σχολείων σχετικά με τη λειτουργία του προγράμματος. Στη δεύτερη φάση το ερευνητικό υλικό συλλέχθηκε μέσω συνεντεύξεων σε ομάδες εμπλεκομένων στη λειτουργία των 28 Πιλοτικών Ολοήμερων Σχολείων. Διαπιστώθηκε ότι υπάρχει ασάφεια στη διατύπωση των στόχων για το προαιρετικό ολ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this PhD dissertation was to investigate the introduction of the institution of the “All Day School” in the Greek educational system by the national educational policy, the evolution of its institutionalization through the ministerial decrees as well as its implementation in the classroom. The two All Day School types, the “Optional” and the “Pilot” were juxtaposed.The research tools were qualitative. During the first phase Content Analysis was conducted of all the relevant ministerial decrees between 1994 and 2011 as well as 37 quantitative research reports, 2 evaluative reports and other documents concerning the Pilot All Day School. In the second phase interviews of different parties involved in the pilot implementation of the All Day School were carried out.It was found out that there is vagueness in the formulation of the goals and objectives of the All Day School as well as several changes in the content of its curriculum. Both the above could probably be attributed to ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/29527
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/29527
ND
29527
Εναλλακτικός τίτλος
All day school in Greece: The introduction and evolution of an innovation in the Greek school reality
Συγγραφέας
Χαλκιαδάκη, Αθηνά του Δημήτριος
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Πυργιωτάκης Ιωάννης
Κασσωτάκης Μιχαήλ
Κανάκης Ιωάννης
Χανιωτάκης Νικόλαος
Θωΐδης Ιωάννης
Χουρδάκης Αντώνιος
Καλογιαννάκη Πέλλα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα; Εκπαιδευτική πολιτική; Εκπαιδευτικός θεσμός; Ολοήμερο σχολείο; Σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα; Καινοτομία; Ποιοτική έρευνα; Ανάλυση περιεχομένου; Αντισταθμιστικός ρόλος; Ενδοσχολική επιμόρφωση; Διδακτική μεθοδολογία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (696, 238 σ.), πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)