Αποτελεσματικότητα του προγράμματος "παραολυμπιακή ημέρα στα σχολεία" στην αλλαγή στάσης μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την ένταξη παιδιών με αναπηρία στις τάξεις φυσικής αγωγής: εφαρμογή της θεωρίας της σχεδιασμένης συμπεριφοράς σε εφήβους μαθητές

Περίληψη

Η ένταξη των παιδιών με αναπηρία στο γενικό σχολείο είναι ένα κοινωνικό ζήτημα που αναζητά λύση. Η στάση των μαθητών/τριών χωρίς αναπηρία θεωρείται ένας από τους πλέον καθοριστικούς παράγοντες που επηρεάζουν την ένταξη και αποτελεί το "κλειδί" για την αλλαγή της συμπεριφοράς τους απέναντι στα άτομα με αναπηρία. Στην παρούσα έρευνα σκοπός ήταν να αξιολογηθεί η επίδραση του προγράμματος "Παραολυμπιακή Ημέρα στα Σχολεία" καθώς και του φύλου στη στάση των μαθητών/τριών χωρίς αναπηρία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την ένταξη παιδιών με κινητική αναπηρία στις τάξεις της φυσικής αγωγής του γενικού σχολείου. Επίσης να εξεταστεί η συσχέτιση της στάσης των μαθητών/τριών με το επίπεδο ανταγωνιστικότητας και την προηγούμενη επαφή τους με άτομα με αναπηρία. Στην έρευνα συμμετείχαν 240 μαθητές/τριες χωρίς αναπηρία (Μ.Ο 13.50 Τ.Α.±0.50, 122 αγόρια και 118 κορίτσια) της Α΄ και Β΄ γυμνασίου από τις Σέρρες. Οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, την ομάδα παρέμβασης που συμμετείχε στο πρόγραμμα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Ιnclusion of children with disabilities in general schools is a social issue that might to be solved. Attitude of non disabled students is one of the major factors which affects inclusion and is the key to change a person’s behavior toward people with disabilities. The aim of this study was to assess the effectiveness of the "Paralympic School Day" program and sex on non disabled students’ attitudes of secondary education toward the inclusion of children with physical disabilities in general physical education classes. Additionally it was examined the correlation of non disabled students’ attitudes with their level of competitiveness and their previous contact with people with disabilities. In this study participated 240 non disabled students (Μ.Ο 13.50 Τ.Α.± 0.50, n=122 boys and n=118 girls) 7th and 8th grade from Serres. Students divided into two groups, the experimental which followed the "Paralympic School Day" program and the control group which followed the typical physical educa ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28862
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28862
ND
28862
Εναλλακτικός τίτλος
Effectiveness of the "paralympic school - day" program on the change of secondary education student's attitudes towards inclusion of children with disabilities in physical education classes implementation of planned behavior theory on teenager students: implementation of planned behavior theory on teenager students
Συγγραφέας
Παναγιώτου, Άννα (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Σέρρες)
Εξεταστική επιτροπή
Ευαγγελινού Χριστίνα
Τσορμπατζούδης Χαράλαμπος
Κοΐδου Ειρήνη
Βράμπας Ιωάννης
Γρούιος Γεώργιος
Μουρατίδου Αικατερίνη
Φωτιάδου Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Θεωρία της σχεδιασμένης συμπεριφοράς; Στάση; Ένταξη; Αναπηρία; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Προγράμματα; Φυσική αγωγή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiii, 178 σ., πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)