Η συμβολή της ανάγνωσης μυθιστορημάτων στη διαμόρφωση της υποκειμενικότητας των εφήβων

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή, στηριζόμενη θεωρητικά στην αναγνωστική ανταπόκριση και στην άποψη ότι το υποκείμενο κατασκευάζεται μέσω του λόγου, επιδιώκει τη διερεύνηση του ρόλου της ανάγνωσης μυθιστορημάτων στη διαμόρφωση της υποκειμενικότητας των εφήβων. Κύριος σκοπός, επομένως, της έρευνας είναι η μελέτη της ανταπόκρισης των νέων αναγνωστών στα μυθιστορήματα που διαβάζουν. Για το λόγο αυτό οργανώθηκαν ομάδες ανάγνωσης εφήβων σε έξι βιβλιοθήκες του Δήμου Θεσσαλονίκης, οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα παρακολούθησης και καταγραφής της ανταπόκρισης των αναγνωστών χωρίς να περιορίζουν ή να προκαταβάλλουν την παραγωγή λόγου. Πρόκειται για μια έρευνα που κινείται στο χώρο της εθνογραφίας, καθώς στηρίζεται στη δική μου προσωπική συμμετοχή και παρατήρηση των συζητήσεων των νέων αναγνωστών για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Πιο συγκεκριμένα, οι ομάδες ανάγνωσης λειτούργησαν για τρία περίπου χρόνια, στη διάρκεια των οποίων συναντιόμασταν με τους αναγνώστες μια φορά κάθε δυο εβδομάδες, για μία ή ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present doctoral thesis, following readers' response theory and the view that discourse constructs subjectivities, examines the role of reading fiction in the construction of adolescents' subjectivities by studying their response to the novels they choose to read. In order to collect the research data, six book clubs were set up in the public libraries of Thessaloniki. The book clubs allowed the observation and recording of the readers' response without limiting or obstructing them. The research method followed is that of ethnography as it consists of my own participant observation in the book clubs for a long period of time. The research lasted for three years, during which the readers met every two weeks for almost an hour. Their meetings were recorded and so data was collected regarding: a) the way they choose books, b) the role of their fellow readers in the construction of meaning and in their development as readers, and c) the ways they interact with a fictional text in order ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28848
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28848
ND
28848
Εναλλακτικός τίτλος
Reading fiction and its role in the construction of subjectivities of adolescents
Συγγραφέας
Χρονάκη, Άλκηστις του Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Αποστολίδου Βενετία
Μπίμπου Άννα
Χοντολίδου Ελένη
Κατσίκη-Γκίβαλου Άντα
Κανατσούλη Μένη
Κωστούλη Τριανταφυλλιά
Παπαρούση Μαρίτα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Συγκρότηση υποκειμενικότητας; Ταυτότητα; Ανάγνωση μυθιστορημάτων; Αναγνωστική ανταπόκριση; Ομάδες ανάγνωσης; Εθνογραφική έρευνα; Παιδική εφηβική λογοτεχνία; Έφηβοι αναγνώστες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiv, 354 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)