Συμβολή στη σεισμική τρωτότητα και διακινδύνευση συγκοινωνιακών δικτύων σε αστικό περιβάλλον

Περίληψη

Η διατριβή στοχεύει στη διερεύνηση της σεισμικής τρωτότητας και διακινδύνευσης του οδικού δικτύου σε αστικό περιβάλλον με έμφαση στις οδούς, γέφυρες και σήραγγες μικρού βάθους, αξιολογώντας διαθέσιμες μεθόδους και προτείνοντας νέες με βασικό πεδίο εφαρμογής τη Θεσσαλονίκη. Περιγράφονται τα γνωρίσματα του δικτύου, δίνονται βασικοί ορισμοί, γίνεται ταξινόμηση των μορφών αστοχίας και προτείνεται κατάλογος απογραφής των απαιτούμενων για την ανάλυση στοιχείων. Γίνεται επισκόπηση διαθέσιμων μεθόδων αποτίμησης της σεισμικής διακινδύνευσης, τυπολογικής κατάταξης, εκτίμησης της τρωτότητας, σπουδαιότητας, ρυθμού αποκατάστασης και σεισμικής επικινδυνότητας. Για τις οδούς εξετάζεται η τρωτότητα λόγω εδαφικής αστοχίας και κατάρρευσης κτιρίων. Στην πρώτη περίπτωση αξιολογούνται διαθέσιμες καμπύλες τρωτότητας με βάση προηγούμενους σεισμούς του ελλαδικού χώρου. Στη δεύτερη, ταξινομούνται οι μορφές κατάρρευσης, συσχετίζονται με το σύστημα δόμησης και προτείνονται γεωμετρικά προσομοιώματα, ενώ αναπτύσσε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The thesis aims to study seismic vulnerability and risk of road network within urban area, with emphasis to roads, bridges and shallow tunnels, based on the evaluation of existing approaches and the proposal of new ones. The city of Thessaloniki constitutes the basic site for the application of the different approaches. The characteristics of road network are described, potential damage patterns are classified and an inventory catalog for each component is proposed. Review of available risk assessment methodologies includes the classification of typology, estimation of vulnerability, importance, restoration process and seismic hazard. The vulnerability of roads due to ground failure and collapse of adjacent buildings is examined. In the first case, the available fragility curves are evaluated based on experience from past earthquakes in Greece. In the second case, the possible collapse types are classified and simplified models are proposed, while a probabilistic approach for the road ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/27360
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/27360
ND
27360
Εναλλακτικός τίτλος
Contribution to seismic vulnerability and risk of transportation networks in urban environment
Συγγραφέας
Αργυρούδης, Σωτήριος του Αθανάσιος
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Γεωτεχνικής Μηχανικής
Εξεταστική επιτροπή
Πιτιλάκης Κυριαζής
Κάππος Ανδρέας
Χατζηγώγος Θεόδωρος
Πιτσιάβα-Λατινοπούλου Μαγδαληνή
Κλήμης Νικόλαος
Ραπτάκης Δημήτριος
Αναστασιάδης Αναστάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Γεωεπιστήμες και Επιστήμες Περιβάλλοντος
Λέξεις-κλειδιά
Σεισμική τρωτότητα; Σεισμική διακινδύνευση; Αστικές οδοί; Γέφυρες; Σήραγγες μετρό; Σεισμικές βλάβες; Καμπύλες τρωτότητας; Διαχείριση σεισμικής διακινδύνευσης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
vi, 440 σ. (επιπλέον παραρτήματα πολλαπλής αρίθμησης), εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)