Σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων λιμένων: προσομοιωτικά μοντέλα και αλγόριθμοι βελτιστοποίησης

Περίληψη

Η διαχείριση σταθμών εμπορευματοκιβωτίων λιμένων (ΣΕΜΠΟ) είναι ένα πολυσύνθετο πολυκριτηριακό πρόβλημα, που περιλαμβάνει κριτήρια βελτιστοποίησης, όπως την ταχύτερη φόρτωση – εκφόρτωση των εμπορευματοκιβωτίων (vessel turnaround time), τη βέλτιστη χρήση του χώρου στοιβασίας και του εξοπλισμού και την ταχύτερη παρά- δοση των εμπορευματοκιβωτίων στους πελάτες. Λαμβάνοντας υπόψη τη σημασία της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για το διεθνές εμπόριο, είναι εντυπωσιακό ότι το πρόβλημα αυτό έχει παραδοσιακά αντιμετωπιστεί μυωπικά εστιάζοντας κάθε φορά σε ένα κριτήριο και αγνοώντας τα υπόλοιπα. Σε αυτή τη διδακτορική διατριβή, μετά από συστηματική καταγραφή της δομής και των λειτουργιών των ΣΕΜΠΟ, παρουσιάζεται ένα νέο ιεραρχικό πλαίσιο που απεικονίζει την πολυπλοκότητα στη διαδικασία λήψης αποφάσεων αναγνωρίζοντας τη φυσική ιεραρχία της, τις αλληλεξαρτήσεις μεταξύ συγκεκριμένων διαδικασιών και τις διάφορες μορφές περιορισμών, όπως τεχνολογικοί, χωρικοί, χρονικοί, οργανωτικοί και περιορισμοί που ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Managing container terminal operations in seaports is a cumbersome, complex and challenging problem. Given the importance of container traffic for international trade, it is surprising that this issue has been mostly tackled myopically. The problem involves a number of different criteria, such as faster discharge and loading of containers (vessel turnaround time), increased yard and equipment utilization, and faster container turnaround time. In this thesis, we begin with a literature review following the hierarchy of the decision-making process and then, we reveal the shortcomings of both the current practices in seaports and of the relevant academic efforts. Then, we present a novel hierarchical framework that captures systematically the complexity in the decision-making process recognizing its natural hierarchy (strategic, tactical and operational),the interdependencies among specific operations and the various forms of constraints including technological, spatial, temporal, monetar ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26900
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26900
ND
26900
Εναλλακτικός τίτλος
Maritime container terminals: simulation models and optimization algorithms
Συγγραφέας
Τσιτσάμης, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Σπυρίδων)
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Τμήμα Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Δουληγέρης Χρήστος
Ιακώβου Ελευθέριος
Δεσπότης Δημήτριος
Φούντας Ευάγγελος
Σαμπράκος Ευάγγελος
Βλάχος Δημήτριος
Βεργάδος Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά
Σ.ΕΜΠΟ; Σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων; Συστήματα λήψης αποφάσεων; Προσομοίωση; Βελτιστοποίηση λειτουργιών; Λειτουργίες τερματικών σταθμών λιμένων; Αλγόριθμοι βελτιστοποίησης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)