Η δημιουργία εθνικής ρουμανικής εκκλησιαστικής μουσικής (1821-1914)

Περίληψη

H κοινή γνώμη ιστορία της Ρουμάνικης εκκλησιαστικής μουσικής βασίζεται σε μια Ρομαντική άποψη περί του έθνους. Σύμφωνα με αυτή, μια καλλιτεχνική δημιουργία (όπως ένα εκκλησιαστικό μουσικό κομμάτι) εκφράζει κυρίως την ψυχή του έθνους του καλλιτέχνη. Η δική μου άποψη λαμβάνει υπόψη τις σύγχρονες θεωρίες για το έθνος και τον εθνικισμό. Αυτή η άποψη μου επέτρεψε να περιγράψω πιο σωστά την ιστορία της ρουμάνικης εκκλησιαστικής μουσικής το 19ο αιώνα, να εμφανίσω πιο λεπτομερώς την εικόνα της ρουμάνικης εκκλησιαστικής μουσικής των διαφόρων ψαλτών και μουσικολόγων και να σκεφτώ ποια είναι η έννοια της εθνικής εκκλησιαστικής μουσικής. Πιο συγκεκριμένα, εφάρμοσα τις σύγχρονες θεωρίες περί έθνους: - το γεγονός ότι στα Δoυvάβια Πριγκιπάτα, πριν τα μέσα του 19ου αιώνα, η εθνική ταυτότητα ήταν πιο ασθενής από την ορθόδοξη εξηγεί γιατί οι Ρουμάνοι ψάλτες εκτίμησαν τόσο τα ελληνικά μέλη και δεν ήθελαν να τα αλλάξουν, όταν τους είχαν βάλει ρουμάνικα κείμενα. - τα κράτη-έθνη φροντίζουν να πλάθουν κ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

I examined in this thesis the matter of the national church music in Romania, in the prewar period. The first part of my research (Chapter 3) focused on the way in which the chanters, bishops, historians or musicologists regarded the Romanian church music of the 19th century (more precisely until the First World War). I showed that the image of this music changed in time—since the emergence of the Romanian modern state until today—not so much due to the discovery of new scientific evidence, as to the ideological and political changes. In the next stage (Chapter 4) I probed the validity of the contemporary musicologists’ statements—which are also supported by statements of the chanters before the Second World War—regarding the Romanian chant characteristics. The compared analysis of the Romanian chants with their Greek equivalents has shown that many of these assertions are false. I did not find in the creations and adaptations of the Romanian chanters any reduction of chromatic passag ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26872
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26872
ND
26872
Εναλλακτικός τίτλος
The construction of the Romanian national church music (1821-1914)
Συγγραφέας
Moisil, Costin (Father's name: Gheorghe)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Φράγκου-Ψυχοπαίδη Ολυμπία
Ρωμανού Αικατερίνη
Τσέτσος Μάρκος
Μαλιάρας Νικόλαος
Αλεξάνδρου Μαρία
Χαλδαιάκης Αχιλλέας
Κρητικού Φλώρα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Βυζαντινή μουσική; Ορθόδοξη εκκλησιαστική μουσική; Εθνική ταυτότητα; Λαμπαδάριος, Πέτρος; Προσαρμογή των βυζαντινών μελών στα Ρουμάνικα; Στιχηρά αναστάσιμα; Βλαχία; Μολδαβία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
x, 339 σ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)