Ιστορική εξέλιξη της φαρμακευτικής αντιμετώπισης των μαθησιακών δυσκολιών και άλλων σχετικών παιδοψυχιατρικών διαταραχών

Περίληψη

Στη διατριβή μου προσπαθώ να παρουσιάσω ιστορικά τις διάφορες μορφές των μαθησιακών δυσκολιών και της προβληματικής συμπεριφοράς υπό το πρίσμα του ορισμού, της αιτιολογίας, της συμπτωματολογίας και των τρόπων αντιμετώπισής τους εστιάζοντας το επιστημονικό μου ενδιαφέρον κυρίως στη φαρμακευτική αλλά και στη ψυχοπαιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Όσον αφορά τη μεθοδολογία, προσπαθώ να αναζητήσω και να μελετήσω τη σχετική βιβλιογραφία από τις τελευταίες δεκαετίες του 19ου αιώνα μέχρι πρόσφατα. Με την εκπόνηση της συγκεκριμένης διδακτορικής διατριβής επιχειρείται η ιστορική ανασκόπηση της ψυχοφαρμακολογικής θεραπευτικής προσέγγισης των παιδοψυχιατρικών διαταραχών με στόχο την ανάπτυξη ενός κριτικού προβληματισμού για τα διαφορετικά φαρμακολογικά μοντέλα παρέμβασης για την αντιμετώπιση των δυσκολιών μάθησης, που εκδηλώνουν τα παιδιά.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In my thesis, I try to present historically the different forms of learning disabilities and of problematic behaviour in the light of definition, of explanation, presentation of the symptoms and the ways of trying to treat them by using drugs or pedagogic strategies. As far as it concerns, the methodology that I use is the following. I try to seek and to study the relative sources/bibliography from the last decades of 19th century up to recently. In my thesis, I attempt to review the historical psychopharmacological therapeutic treatment of children’s learning disorders in order to develop a critical reflection on the different models of pharmacological intervention to address the learning difficulties that children exhibit.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25401
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25401
ND
25401
Εναλλακτικός τίτλος
Historical development of pharmaceutical treatment of learning disabilities and other related psychiatric disorders of children
Συγγραφέας
Τσακμάκη, Θεοπίστη (Πατρώνυμο: Αλκιβιάδης)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Μορφολειτουργικός. Εργαστήριο Φαρμακολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδοπούλου-Νταιφώτη Ζωή
Πάντος Κωνσταντίνος
Παπαδόπουλος Γεώργιος
Σιτάρας Νικόλαος
Τεσσερομάτη Χριστίνα
Τυλιγάδα Αικατερίνη
Δάλλα Χριστίνα
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες Υγείας
Βασική Ιατρική
Λέξεις-κλειδιά
Μαθησιακές δυσκολίες; Διαταραχή ελλειματικής προσοχής με υπερκινητικότητα; Ορισμοί μαθησιακών δυσκολιών; Διεγερτικά φάρμακα; Αντικαταθλιπτικά φάρμακα; Κλονιδίνη; Παιδαγωγική αντιμετώπιση; Συνδυασμός θεραπειών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
320 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)