Η πολιτική κουλτούρα που εκφράζουν τα βιβλία πολιτικής διαπαιδαγώγησης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από το 1975 έως το 2004, και η αφομοίωσή της από τους μαθητές

Περίληψη

Η διατριβή έχει διττό στόχο. Αποσκοπεί: 1) Στο να προσδιορίσει τα κύρια στοιχεία απ’ αυτά που συνθέτουν την πολιτική κουλτούρα που εκφράζει το περιεχόμενο των εγχειριδίων πολιτικής εκπαίδευσης του δευτεροβάθμιου ελληνικού σχολείου και αυτή η κουλτούρα παρουσιάζεται στη μετεξέλιξή της από το 1975 έως το 2004. Παράλληλα, η εργασία μας αποσκοπεί: 2) Στην ανάλυση όλων των συνιστωσών και των (κάθε υφής - όπως μαθησιακών, διδακτικών, κοινωνικών και επικοινωνιακών) περιορισμών - ορίων και όρων που διαμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίον και τον βαθμό στον οποίον αφομοιώνει την κουλτούρα αυτή, η πλειονότητα των μαθητών. Η μεθοδολογία με την οποία αναλύουμε το "υλικό" που μελετάμε - το οποίο αποτελούν κυρίως, τα σχετικά εγχειρίδια και τα αντίστοιχα τους αναλυτικά προγράμματα - εδράζεται σε μια κριτική ανάγνωση που παραπέμπει ως έναν βαθμό, στη μέθοδο της κριτικής ανάλυσης λόγου. Τα δε συμπεράσματα της διατριβής, είναι: 1) ότι η αφομοίωση της πολιτικής κουλτούρας που εκφράζουν τα βιβλία πολιτικής ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of the thesis is twofold. Aims: a) to determine the main elements of the political culture which is expressed in the content of the textbooks of political education in secondary grade Greek school and the evolution of this culture is presented from 1975 until 2004. At the same time, our work aims: b) to the analysis of all components and (each texture - as training, instructive, social and communicative) restrictions - limitations and terms that form the way and the degree in which the majority of students assimilates this culture. The methodology according which we analyse the “material” we study is mainly consisted of the relative textbooks and curricula, is based on a critical reading which leads to the critical discourse analysis up to a point. The conclusions of our thesis are: a) The assimilation of political culture expressed in the textbooks of political education by students is relatively limited and b) this culture neither develops the critical political thinking ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25319
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25319
ND
25319
Εναλλακτικός τίτλος
The content of political culture expressed in the books of political education in secondary education from 1975 to 2004 and its assimilation by students
Συγγραφέας
Μπίκος, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας
Εξεταστική επιτροπή
Σταυρίδη-Πατρικίου Ειρήνη
Πεσμαζόγλου Στέφανος
Παπαστρατής Προκόπης
Ρήγος Άλκης
Αρώνη-Τσίχλη Αικατερίνη
Κατσίκη-Γκιβάλου Άντα
Καραποστόλης Βασίλης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΠολιτικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Σχολικά εγχειρίδια; Αναλυτικό πρόγραμμα; Πολιτική αγωγή; Πολιτική κουλτούρα; Ιδιότητα του πολίτη; Αναγνωσιμότητα; Αναγνωστικές πρακτικές; Ανθρωπολογία της ανάγνωσης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
356 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)