Η υπολογιστική τεχνολογία στην ιστορική έρευνα και εκπαίδευση: ανάπτυξη διδακτικών σεναρίων για το μάθημα της ιστορίας με την υποστήριξη των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας

Περίληψη

Στη διατριβή ερευνώνται οι αναδιατάξεις του πεδίου της ιστορικής εκπαίδευσης που απορρέουν από την εισαγωγή σε αυτό των νέων τεχνολογιών και επιχειρείται κριτική εξέταση των δυνατοτήτων της υπολογιστικής τεχνολογίας να αποτελέσουν γέφυρα επικοινωνίας ανάμεσα στους μαθητές και την ιστορική γνώση, με σκοπό την ανάπτυξη δεξιοτήτων που αφορούν στην πρόσβαση σε ιστορικές πηγές, στην εφαρμογή πολυμεσικών μορφών αναπαράστασης του παρελθόντος και στη διαμαθητική-διασχολική-διατοπική αλληλεπίδραση και συνεργασία. Το σύνολο της διατριβής διαπερνάται από τη θέση ότι οι υπολογιστές συνιστούν γνωστικά εργαλεία στην υπηρεσία της ιστορικής μάθησης, πουβοηθούν τους μαθητές να προσομοιώσουν τις ερευνητικές διεργασίες και να συγκροτήσουν ιστορική σκέψη. Σχεδιάστηκαν τρία διδακτικά σενάρια, με βάση τη θεωρία μάθησης του κοινωνικού κονστρουκτιβισμού, στα οποία αξιοποιήθηκαν: το υπερκείμενο και το Διαδίκτυο ως μέσα πρόσβασης και κριτικής επεξεργασίας ιστορικού υλικού, το «οπτικό αφήγημα» ως μέσο αναπαράστα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Digital technology constitutes the newest acquisition of the educational-technological spectrum. The presence of Information and Communication Technology in classrooms has affected the method and the quality of teaching and learning. The goal of this thesis is to examine (a) the major role that New Technology is now playing in how historians research and communicate history and (b) how digital culture upsets standards of the teaching history. The thesis also investigates how hypertext/hypermedia, "visualizations", internet and virtual reality may transform our understanding of the past and help students to develop historical understanding and thinking. In this thesis, three teaching scenarios are presented, based on the constructivism learning theory that was applied on different classes of an Elementary and a High School. The analysis of the teaching results confirmed the followings: (a) the digital scenarios are suitable for teaching history in Elementary and High School; (b) the stu ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/22970
ND
22970
Εναλλακτικός τίτλος
The impact of computer technology on historical research and education: teaching history scenarios developed with the support of the information and communication technologies
Συγγραφέας
Κουνέλη, Ευαγγελία Παναγιώτης
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Λεοντσίνης Γεώργιος
Κόκκινος Γεώργιος
Ράπτης Αριστοτέλης
Βρεττός Ιωάννης
Χουρδάκης Αντώνιος
Μαυροσκούφης Δημήτριος
Μπαμπούνης Χαράλαμπος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμες Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Πληροφορικής
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διδασκαλία ιστορίας; Κοινωνία πληροφοριών; Κοινωνικός κονστρουκτιβισμός; Εικονική πραγματικότητα; Τεχνητή νοημοσύνη; Οπτικό αφήγημα; Εννοιολογική χαρτογράφηση; Υπερκείμενο; Υπερμέσα; Πολυμέσα; Διαδίκτυο; Διδακτικό σενάριο; Έρευνα; Δράση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
424 σ., εικ.