Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη διαχείριση εθνοπολιτισμικών διαφορών: η περίπτωση των πλειονοτικών εκπαιδευτικών στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης

Περίληψη

Σκοπός της διατριβής ήταν να μελετήσει τις αλλαγές αντιλήψεων και στάσεων των εκπαιδευτικών σε θέματα διαχείρισης εθνοπολιτισμικών διαφορών ως αποτέλεσμα της συμμετοχής τους σε ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης και της υλοποίησης μιας έρευνας-δράσης. Υποκείμενα της έρευνας ήταν 78 εκπαιδευτικοί της πλειονότητας που εργάζονταν στα Μειονοτικά Σχολεία της Θράκης και οι οποίοι για δύο χρόνια επιμορφώθηκαν σε θέματα σχετικά με τη διαχείριση της ετερότητας και τη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Παράλληλα με το σύνολο των 78 εκπαιδευτικών, οι απόψεις των οποίων ερευνήθηκαν μέσω ερωτηματολογίων, μελετήθηκαν με χρήση ημιδομημένων συνεντεύξεων καθώς και συμμετοχικής και συστηματικής παρατήρησης οι επιμέρους περιπτώσεις 9 εκπαιδευτικών. Από τους εκπαιδευτικούς αυτούς τρεις συμμετείχαν στην επιμόρφωση και παράλληλα υλοποίησαν έρευνα-δράση, τρεις συμμετείχαν στην επιμόρφωση χωρίς να ασχοληθούν με έρευνα-δράση και τρεις ούτε συμμετείχαν στην επιμόρφωση ούτε υλοποίησαν έρευνα-δράση. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων τη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation aims at studying the changes in the perceptions and attitudes of teachers who participated in an in-service training program and an action-research, as regards matters of negotiation of national and cultural differences. Subjects of the research were 78 teachers coming from the majority who worked in the Minority Schools of Thrace and who have participated in a two years in-service training in intercultural education. Along with the group of the 78 teachers, whose perceptions were studied through questionnaires, the separate cases of 9 teachers were also studied through interviews, as well as participant and systematic observation. Out of the latter, three participated in the in-service training and at the same time conducted an action-research, three others participated in the training without being involved in the action-research, while the last three were not involved in any of the two. From analysis of the results of the research emerged a series of changes in the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/22294
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/22294
ND
22294
Εναλλακτικός τίτλος
In-service teachers' training in negotiation of national and cultural differences: the case of teachers coming from the majority and working in the minority schools of Thrace
Συγγραφέας
Μάγος, Κωνσταντίνος του Στυλιανός
Ημερομηνία
2004
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Δράγωνα Θάλεια
Φραγκουδάκη Άννα
Ζωνίου - Σιδέρη Αθηνά
Βαρνάβα - Σκούρα Τζέλα
Χρυσαφίδης Κωνσταντίνος
Ανδρούσου Αλεξάνδρα
Σφυροέρα Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διαπολιτισμική εκπαίδευση; Εθνοπολιτισμικές διαφορές; Επιμόρφωση εκπαιδευτικών; Μειονοτικά σχολεία; Έρευνα; Δράση; Μειονοτική εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
497 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)