Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΨΗΦΙΔΩΤΟΥ

Περίληψη

ΜΕ ΒΑΣΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΘΗΚΕ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ. Η ΑΝΑΛΥΣΗΤΩΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΩΝ ΗΤΑΝ ΠΟΙΟΤΙΚΗ, ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ PIAGET. ΚΥΡΙΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΗΤΑΝ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ. Η ΑΝΑΛΥΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΩΝ ΗΤΑΝ ΠΟΙΟΤΙΚΗ, ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΜΕ ΤΗΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ RIAGET. ΚΥΡΙΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΗΤΑΝ Η ΔΙΑΣΑΦΙΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ, ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ. ΑΛΛΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΗΤΑΝ ΝΑ ΕΚΤΙΜΗΘΕΙ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΤΟΥ ΨΗΦΙΔΩΤΟΥ. ΑΚΟΜΗ, Η ΕΚΘΕΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΥΛΙΚΑ, Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΣΕ ΤΕΧΝΗ. ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΔΕΙΞΑΝ: 1) Η ΕΠΑΦΗ ΤΗΣ ΜΕ ΤΑ ΥΛΙΚΑ'Η Η ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ, 2) ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΗΡΧΕ ΕΝΑ ΕΥΡΥ ΦΑΣΜΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΩΝ ΕΠΙΝΟΗΣΕΩΝ, 3) ΕΔΕΙΞΑΝ ΥΨΗΛΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ, ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ. 4) ΕΦΑΡΜΟΣΑΝ Α ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

INVESTIGATION INTO THE PROCESS OF DEVELOPMENT OF THE CREATIVE AND ARTISTIC SKILLS OF PRESCHOOL CHILDREN WAS CONDUCTED THROUGH OBSERVATIONAL STUDIES. QUALITATIVE ANALYSIS OF THESE OBSERVATIONS WAS MADE, SIMILAR TO PIAGET'S METHODOLOGY. THE MAIN AIM WAS TO CLARIFY THE CHILDREN'S CREATIVE AND ARTISTIC PROCESSES WHILE THEY WERE ACTUALLY CONSTRUCTING ART. ANOTHER AIM WAS TO DETERMINE THEIR LEVEL OF UNDERSTANDING OF TRADITIONAL METHODS OF THE ART OF MOSAICS. ALSO, IT AIMED ATEXPOSING CHILDREN TO THE SOURCES OF THE RAW MATERIALS WITH THE MANIPULATION AND TRANSFORMATION OF THESE MATERIALS INTO ART. RESULTS SHOWED: 1) SATISFACTION WAS DERIVED FROM THE MANIPULATION AND USE OF MATERIALS, 2) WIDE RANGE OF CREATIVE THOUGHT PROCESSES AND ACTIONS WERE OBSERVED, 3) CHILDREN HAD HIGH AESTHETIC INTEREST AND AN APPRECIATION OF ART, AND 4) A SYSTEMATIC SYMMETRICAL AND BALANCED METHOD OF CONSTRUCTION WAS OBSERVED, WHICH WE CALLED "SEGMENTED PATTERN CONSTRUCTION".
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/2221
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/2221
Εναλλακτικός τίτλος
THE PROCESS OF THE DEVELOPMENT OF CREATIVE AND ARTISTIC SKILLS OF PRESCHOOL CHILDREN AS SEEN THROUGH THE ART OF MOSAICS
Συγγραφέας
ΜΑΤΕΖΟΦΣΚΥ-ΝΙΚΟΛΤΣΟΥ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ
Ημερομηνία
1992
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΤΣΙΟΥΜΗ ΧΡΥΣΑΝΘΗ
ΦΡΑΓΚΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΚΑΤΣΙΟΥ-ΖΑΦΡΑΝΑ ΜΑΡΙΑ
ΣΜΑΡΑΓΔΑ-ΤΣΙΑΝΤΖΗ ΜΑΡΙΚΑ
ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ; ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ; ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ; ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ; Προσχολική ηλικία; ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΨΗΦΙΔΩΤΟΥ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
327 σ., Παράρτημα.