Περίληψη
Σκοπός αυτής της εργασίας ήταν η ανάπτυξη έγκυρων και αξιόπιστων οργάνων αξιολόγησης: α) των στόχων των εκπαιδευτικών γενικά στη ζωή τους και στη δουλειά τους και των αντιλήψεων τους για το πώς επιδρά η δουλειά στους στόχους τους, β) των διαστάσεων της Εσωτερικής-Εξωτερικής παρακίνησης των εκπαιδευτικών, γ) της Αυτό-αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών, δ) της Ικανοποίησης των εκπαιδευτικών από το αντικείμενο της δουλειάς τους και ε) των Εκτός της Διδασκαλίας Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων, να εξεταστούν οι σχέσεις μεταξύ των παραγόντων όλων των παραπάνω κλιμάκων και να εξεταστεί η ισχύς των βασικών αρχών του Πολυδιάστατου Ιεραρχικού Μοντέλου Στόχων (Papaioannou, 1999). Για τους σκοπούς της εργασίας έγιναν δυο πιλοτικές έρευνες και η κύρια έρευνα. Στην κύρια έρευνα συμμετείχαν 430 μόνιμοι εκπαιδευτικοί (163 άνδρες και 255 γυναίκες) διαφορετικών ειδικοτήτων και εκπαιδευτικής εμπειρίας, που εργάζονταν στην Α/βάθμια και Β/βάθμια εκπαίδευση. Τα αποτελέσματα της κύριας έρευνας επιβεβαίωσαν τ ...
Σκοπός αυτής της εργασίας ήταν η ανάπτυξη έγκυρων και αξιόπιστων οργάνων αξιολόγησης: α) των στόχων των εκπαιδευτικών γενικά στη ζωή τους και στη δουλειά τους και των αντιλήψεων τους για το πώς επιδρά η δουλειά στους στόχους τους, β) των διαστάσεων της Εσωτερικής-Εξωτερικής παρακίνησης των εκπαιδευτικών, γ) της Αυτό-αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών, δ) της Ικανοποίησης των εκπαιδευτικών από το αντικείμενο της δουλειάς τους και ε) των Εκτός της Διδασκαλίας Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων, να εξεταστούν οι σχέσεις μεταξύ των παραγόντων όλων των παραπάνω κλιμάκων και να εξεταστεί η ισχύς των βασικών αρχών του Πολυδιάστατου Ιεραρχικού Μοντέλου Στόχων (Papaioannou, 1999). Για τους σκοπούς της εργασίας έγιναν δυο πιλοτικές έρευνες και η κύρια έρευνα. Στην κύρια έρευνα συμμετείχαν 430 μόνιμοι εκπαιδευτικοί (163 άνδρες και 255 γυναίκες) διαφορετικών ειδικοτήτων και εκπαιδευτικής εμπειρίας, που εργάζονταν στην Α/βάθμια και Β/βάθμια εκπαίδευση. Τα αποτελέσματα της κύριας έρευνας επιβεβαίωσαν την καλή παραγοντική δομή, την εσωτερική και εξωτερική εγκυρότητα των ερωτηματολογίων και την ικανοποιητική αξιοπιστία των κλιμάκων. Από την εξέταση των σχέσεων μεταξύ των κλιμάκων φάνηκε ότι οι εκπαιδευτικοί πού είχαν στόχο τη βελτίωση, είχαν μεγαλύτερη εσωτερική παρακίνηση, πιο ανεπτυγμένη αίσθηση αυτοαποτελεσματικότητας στα διδακτικά τους καθήκοντα, ήταν περισσότερο πιθανό να εμπλακούν σε μια σειρά δραστηριοτήτων, εκτός του διδακτικού ωραρίου, που σκοπό θα είχαν την προσωπική τους βελτίο^ση. Ακόμη, φάνηκε ότι ο τρόπος που είναι ρυθμισμένο το περιβάλλον εργασίας, επηρεάζει τους στόχους των εκπαιδευτικών. Μόνο οι εκπαιδευτικοί που είχαν στόχο την προσωπική βελτίωση στη δουλειά και στη ζωή, είχαν ανεπτυγμένη υψηλή αίσθηση αυτό-αποτελεσματικότητας και ήταν ικανοποιημένοι από τη δουλειά τους. Τα ευρήματα της εργασίας αυτής υποστήριξαν τις βασικές υποθέσεις του Πολυδιάστατου Ιεραρχικού Μοντέλου Στόχων.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The aim of this study was the development of valid and reliable instruments for the assessment of: a) teachers' goals generally in their life, b) teachers' goals in their work, c) perceived influence of the teaching task on teachers' goals, d) intrinsicextrinsic work motivation, e) teachers' self-efficacy, f) satisfaction with the task, and g) teachers' extra curricula activities, to examine the relationships between the factors of each scale, the correlations between all scales, and the proposals of the multidimensional hierarchical model of goals (Papaioannou, 1999). Two pilot studies and a main study were conducted. Greek teachers of Physical education, Mathematics, Foreign Languages, Elementary school teachers, and others, working in elementary, junior and senior public high schools, in different parts of continental Greece and the islands, after they were given instructions, voluntarily responded to anonymous questionnaires administered to them in three studies (1st pilot study N= ...
The aim of this study was the development of valid and reliable instruments for the assessment of: a) teachers' goals generally in their life, b) teachers' goals in their work, c) perceived influence of the teaching task on teachers' goals, d) intrinsicextrinsic work motivation, e) teachers' self-efficacy, f) satisfaction with the task, and g) teachers' extra curricula activities, to examine the relationships between the factors of each scale, the correlations between all scales, and the proposals of the multidimensional hierarchical model of goals (Papaioannou, 1999). Two pilot studies and a main study were conducted. Greek teachers of Physical education, Mathematics, Foreign Languages, Elementary school teachers, and others, working in elementary, junior and senior public high schools, in different parts of continental Greece and the islands, after they were given instructions, voluntarily responded to anonymous questionnaires administered to them in three studies (1st pilot study N=143, 2nd pilot study N=183, Main study N=430) during three consecutive school years. The results of the main study proved internal and external construct validity and reliability of the scales "Goal orientations in life", "Teachers' goal orientations in work", "Perceived influence of teaching task on teachers' achievement goals", "Intrinsic-extrinsic work motivation", "Teachers' self-efficacy scale", "Satisfaction with the task", and "Teachers' extra curricula activities". Correlations between scales provided further support to their good psychometric properties and showed that task oriented teachers were more intrinsically motivated and had higher self-efficacy with respect to the teaching tasks, were more likely to engage in extra curricula activities aiming to enhanci