Βελτιστοποίηση του χρόνου εξυπηρέτησης σημείων ζήτησης και φορτίου οχημάτων διανομής / συλλογής σε αστικό δίκτυο

Περίληψη

Ο αντικειμενικός στόχος της ερευνητικής προσπάθειας που αφορά αυτήν τη διατριβή είναι ο προσδιορισμός των διαδρομών k οχημάτων αντίστοιχου στόλου για την εξυπηρέτηση ( κάλυψη ) κορυφών ζήτησης σε δίκτυο με στόχο την εξισορρόπηση του χρόνου χρήσης των οχημάτων καθώς και του φορτίου τους με βασικό κριτήριο βελτιστοποίησης την ολοκλήρωση της κάλυψης όλων των κορυφών ζήτησης στο μικρότερο δυνατό χρόνο. Συγκεκριμένα για το σκοπό αυτό αναπτύχθηκε ένας νέος ευρετικός αλγόριθμος που ονομάστηκε BRL (Balance Routing Loading). Ακόμη σε πολλές περιπτώσεις συμβαίνει να υπάρχουν σημεία ζήτησης που το καθένα από αυτά απαιτεί όπως ο χρόνος επίσκεψης ενός οχήματος εξυπηρέτησης να είναι μέσα σε ένα χρονικό παράθυρο ( time window ). Για την περίπτωση αυτή και στα πλαίσια του BRL αναπτύχθηκε ο αλγόριθμος BRL-W. O BRL και BRL-W ως προβλήματα προσδιορισμού διαδρομών οχημάτων γνωστά στη διεθνή αρθρογραφία και ως VRP (Vehicle Routing Problem) ανήκουν στην κατηγορία των NP-σκληρών προβλημάτων και μπορεί να ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The Vehicle Routing Problems (VRP) consists in designing an optimal set of routes for a fleet of vehicles in order to serve a number of geographically dispersed demands in an urban network. In general the objective of the VRP’s is to serve a set of demand locations on minimum-cost vehicle routes. The VRP’s belong to the class of NP-Hard problems implying that the computational effort required to solve these problems increases exponentially with the problem size. Therefore, in real-life practical cases such problems are confronted by developing heuristic methods. Variations of VRP’s appear depending on the imposed side restrictions and/or on the optimality objective. A prevalent variation of the VRP called the capacitated VRP (CVRP) assumes that vehicle capacity is limited and that the sum of demands in a route served by a vehicle should not surpass its capacity. The CVRP investigated here consider the optimality objective that find a set of vehicle tours in order to complet ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/19901
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/19901
ND
19901
Εναλλακτικός τίτλος
Optimizing the total service time of given demands and the loading of the vehicles in an urban network
Συγγραφέας
Τσούρος, Άγγελος-Μιχαήλ (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών, Συγκοινωνιακής Υποδομής, Διαχείρισης Έργων και Ανάπτυξης
Εξεταστική επιτροπή
Πιτσιάβα-Λατινοπούλου Μαγδαληνή
Γραμμενίδου-Κουράκη Αικατερίνη
Παπαϊωάννου Παναγιώτης
Μυγδαλάς Αθανάσιος
Παπαρρίζος Κωνσταντίνος
Νανιόπουλος Αριστοτέλης
Μίντσης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Πολιτικού Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Βελτιστοποίηση; Εξισορρόπηση; Αλγόριθμοι; Διαδρομές οχημάτων; Χρονικά παράθυρα; Σημεία ζήτησης; Ελαχιστοποίηση συνολικού χρόνου εξυπηρέτησης; NP-σκληρό πρόβλημα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
147 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)