Δημιουργία περιβάλλοντος ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην επιμόρφωση των θεολόγων εκπαιδευτικών. Εμπειρική έρευνα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The constant further training of teachers is considered as an obvious and integral part of their professional career. The reasons that lead to this speeding – up of the organization of the continuous further training of teachers are connected with the fastest scientific developments and the consequent demerit of knowledge they bring about as well as the various educational and social changes which demand from the teacher constant scientific awareness and equivalent professional sensitization. The first efforts for a further training of teachers in our country appeared in the end of 19th century and had to do with the personnel of the Primary Education, while soon this extended also to the teachers of Secondary Education. The results of the issue became evident in the beginning of the 20th century when the longest – lived institution in the history of Secondary Education was founded; the so called “Didaskalion of Secondary Education”. A brief route in the history of further training had ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/19184
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/19184
ND
19184
Εναλλακτικός τίτλος
Creation of an environment of open and distance learning for the further training of religious studies teachers. An empirical survey
Συγγραφέας
Κιουλάνης, Σπυρίδων του Νικόλαος
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θεολογική. Τμήμα Θεολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Βασιλόπουλος Χρήστος
Καράκος Αλέξανδρος
Καλιακμάνης Βασίλειος
Χατζησαββίδης Σωφρόνης
Μητροπούλου Βασιλική
Παπαγεωργίου Νίκη
Μυρίδης Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά
Επιμόρφωση; Εξ αποστάσεως μάθηση; Διά βίου μάθηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
238 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)