Κινηματογράφος και διαφήμιση: διακειμενική, ποιοτική ανάλυση της ελληνικής τηλεοπτικής διαφήμισης

Περίληψη

Η διατριβή αποτελεί μια διακειμενική (intertextual) ποιοτική ανάλυση η οποία εξετάζει την πορεία και την εξέλιξη των διαφημιστικών κωδίκων στην ελληνική τηλεόραση καθώς και την σχέση τους με αυτούς του ελληνικού κινηματογράφου. Θέτονται τα εξής ερωτήματα: Oι διάφορες μορφές της κινούμενης εικόνας (κινηματογράφος, τηλεόραση, διαφήμιση, βίντεο, κινούμενα σχέδια, πολυμέσα κα.), εφόσον χρησιμοποιούν από κοινού το δυναμικό σύστημα της οπτικοακουστικής αναπαράστασης, αλληλοεπηρεάζονται μεταξύ τους ή όχι, κατά την διαδικασία κατασκευής των κοινωνικών, των εκφραστικών και των ερμηνευτικών κωδίκων; ποια είναι η πορεία του σημασιοδοτικού συστήματος των ελληνικών διαφημιστικών σποτ; τέλος ποιος ο σκοπός και ποια η σημασία των σποτ κατά την εποχή που εξετάζεται, όσον αφορά τους προσαγορεύοντες (διαφημιστές), και τους προσαγορευόμενους (καταναλωτικό κοινό). Με την βοήθεια νέο-στρουκτουραλιστικών μοντέλων αναλύθηκαν 45 ελληνικές διαφημίσεις που προβάλλονταν στην ελληνική τηλεόραση κατά το διάστημα 1 ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/18380
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/18380
Εναλλακτικός τίτλος
Cinema and advertising: an intertextual qualitative analysis of the greek television advertising
Συγγραφέας
Τσαγκάρης, Μιχαήλ
Ημερομηνία
2004
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
Εξεταστική επιτροπή
Κομνηνού Μαρία
Μαυρίδης Κλήμης
Ρηγοπούλου Πέπη
Καραποστόλης Βασίλειος
Ρήγου Μυρτώ
Πλειός Γεώργιος
Χαιρετάκης Εμμανουήλ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
ΜΜΕ και Επικοινωνίες
Λέξεις-κλειδιά
Διαφημίσεις; Κινηματογράφος; Διακειμενικότητα; Σποτ; Τηλεοπτική διαφήμιση; Κώδικες; Ελληνική διαφήμιση; Επικοινωνία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
365 σ., εικ.