Η δυσλειτουργική οικογένεια των νηπίων ως παράγοντας εκδήλωσης προβληματικής συμπεριφοράς στην ομάδα του νηπιαγωγείου

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει, ποια είναι τα χαρακτηριστικά των παιδιών, που δεν προσαρμόζονται στην ομάδα του νηπιαγωγείου. Η έρευνα έγινε σε δημόσια νηπιαγωγεία της Κύπρου. Λήφθηκαν πληροφορίες για το νήπιο με το Ερωτηματολόγιο Συμπτωμάτων Προβληματικής Συμπεριφοράς, το γνωστό ως ΕΣΠΣ για τα παιδιά που απορρίφθηκαν από την ομάδα, με τη βοήθεια της νηπιαγωγού. Τα χαρακτηριστικά που εξετάστηκαν ήταν: α) Το φύλο. β) Κατάσταση της οικογένειας του νηπίου. γ) Σειρά γέννησής του. δ) Το Μορφωτικό επίπεδο των γονιών, και ε) Το Επάγγελμα των γονιών. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι δυσπροσάρμοστα νήπια έχουμε από οικογένειες όλων των μορφών και όλων των κοινωνικοοικονομικών στρωμάτων. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν, ότι το φύλο επηρέασε την ύπαρξη προβλημάτων προσαρμογής, μιας και τα αγόρια απορρίπτονται από την ομάδα συχνότερα από τα κορίτσια. Επίσης, τα περισσότερα παιδιά ήταν πρωτότοκα και ζούσαν με τους δύο φυσικούς του γονείς. Η έρευνα κατέδειξε, ότι πιο σημαντικοί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The objective of this research study was to investigate the characteristics of children who are rejected in the kindergarten school. The study took place in public kindergarten schools in Cyprus. The questionnaire of the symptoms of problematic behavior for the rejected children was answered with the kindergarten teacher’s help. The characteristics that where examined were the following: (b) Socio-economic status, (c) Order of birth in the family, (d) Parents’ education, and (e) Parents’ employment. The results indicated that gender influenced adjustment problems, since boys were more frequently rejected than girls. In addition, most children were firstborn and lived with their natural parents. The study also showed that the most important factor of adjustment problems to the kindergarten school was the father’s education. Factors such as the personality of the child that has been alienated from the group, his/her living conditions and his/her sociability play an important part in comp ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/17850
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/17850
ND
17850
Εναλλακτικός τίτλος
The disfuctional family as of main factor of problematic behaviour in kindergarten by the rejected children
Συγγραφέας
Στυλιανού, Μακαρία-Άντρη
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Κυριακίδης Παύλος
Ζάχαρης Δημήτριος
Σταύρου Λάμπρος
Πανταζής Σπυρίδων
Βασιλική Παπαδιώτη
Σακελλαρίου Μαρία
Γιώτσα Άρτεμις
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Προσαρμογές; Δυσπροσαρμογή; Γονείς, Κοινωνικοοικονομικό επίπεδο; Γονείς, Μορφωτικό επίπεδο; Παιδιά, Σειρά γέννησης; Οικογένεια; Συμπεριφορές, Διαταραχές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
272 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)