Το λεξικό στη διδακτική πράξη και στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Depsite the fact that the dictionary is a basic means of initiation into the process of continuous and autonomous learning, a valuable resource (for language learning among other things) and a useful tool in language teaching, there is still a lack of theoretical studies and empirical research of dictionary use in Greece, especially in educational practice. Hence, in this dissertation we undertook to investigate dictionary use from a theoretical and an empirical perspective. The thesis is composed of three parts. In the first, theoretical, part the importance of dictionary use at school is examined, based on the analysis of other research findings from the Greek and international bibliography concerning dictionary and its use. Thus, we try to demonstrate the argument on dictionary use in educational practice and to stress out the necessity of its use in the teaching and learning procedure and its incorporation in the educational planning. It is also pointed out that, because of various ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/15310
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/15310
Εναλλακτικός τίτλος
The dictionary in didactic praxis and educational planning
Συγγραφέας
Χατζηδήμου, Κωνσταντίνος Δημήτριος
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Βιτσιλάκη Χρυσή
Κελπανίδης Μιχάλης
Ζερβού Αλεξάνδρα
Τριλιανός Αθανάσιος
Κοσσυβάκη Φωτεινή
Πετρόπουλος Ιωάννης
Κουτσογιάννης Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Λεξικά; Χρήση λεξικού; Διδακτική λεξικού; Γλωσσική διδασκαλία; Εκπαιδευτικός σχεδιασμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
272 σ., εικ.