Μελέτη των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι τεχνολογίες της πληροφορικής στη χημική εκπαίδευση (εικονική πραγματικότητα, διασύνδεση οργάνου με ηλεκτρονικό υπολογιστή)

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this thesis was to suggest a flexible way of using simulation programs and computer-controlled instruments in order to improve the chemistry laboratory training without increase the laboratory cost. Specifically, we studied how to interface old models of chemical instruments with old computer models using an Analog to Digital/Digital to Analog Converter in order to decrease the cost of laboratory equipment and to give students a hand-on experience in obtaining and handling results automatically using a PC. We investigated how to design and develop educational software (simulators) and to integrate them into chemical laboratory education in order to overcome the difficulties of time, cost, number of students and the connection of theory with experimental procedure. The simulation programs, which we have developed, were about viscosity experiments, UV-Visible spectrophotometer, pH-meter and the calibration of a NTC Thermistor. Furthermore, we studied the impact of three-dimens ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/15133
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/15133
Εναλλακτικός τίτλος
Computer - based learning in chemistry education (virtual reality and computer - controlled instruments)
Συγγραφέας
Λημνιού, Μαρία Μάρκος
Ημερομηνία
2006
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Χημείας. Τομέας Φυσικής, Αναλυτικής και Περιβαλλοντικής Χημείας. Εργαστήριο Φυσικής Χημείας
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδόπουλος Νικόλαος
Γιαννακουδάκης Ανδρέας
Βαρέλλα Ευαγγελία
Βουλγαρόπουλος Αναστάσιος
Καραμπίνας Παντελής
Κοβαλά-Δερμετζή Δήμητρα
Γιούρη-Τσοχατζή Αικατερίνη
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Χημεία
Λέξεις-κλειδιά
Χημική εκπαίδευση; Εικονική πραγματικότητα; Προσομοιωτές; Διασύνδεση οργάνου; Εργαστηριακή εκπαίδευση; Ενσωμάτωση λογισμικού
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
186 σ., εικ.