Φυσικές επιστήμες για την εκπαίδευση κριτικά σκεπτόμενων και ενεργών πολιτών

Περίληψη

Η διατριβή αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος: (α) κατασκευάσαμε ένα ερευνητικό πλαίσιο, το ICMAS, κατάλληλο για τη μελέτη εκπαιδευτικών προγραμμάτων Φυσικών Επιστημών (ΦΕ), (β) διερευνήσαμε τη σχέση της Κοινωνικής Θεωρίας με την εκπαίδευση των ΦΕ και (γ) παρουσιάσαμε τα βασικά χαρακτηριστικά της νεοφιλελεύθερης - νεοσυντηρητικής πολιτικής στην εκπαίδευση. Τις τρεις αυτές εργασίες τις χρησιμοποιήσαμε, ακολούθως, για να αναλύσουμε ορισμένα διεθνή προγράμματα Επιστημονικού και Τεχνολογικού Αλφαβητισμού, με σκοπό να αναδείξουμε τις κοινωνικές, ιδεολογικές και παιδαγωγικές τους προθέσεις. Στο δεύτερο μέρος της διατριβής αναπτύξαμε μία εναλλακτική πρόταση αλφαβητισμού στις ΦΕ και την τεχνολογία, για το σχεδιασμό της οποίας υιοθετήσαμε βασικές αρχές της Κριτικής Κοινωνικής Θεωρίας και Οικολογίας, καθώς και ιδέες της Προοδευτικής Παιδαγωγικής και της Παιδαγωγικής της Ανθρώπινης Δράσης.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The dissertation consists of two parts. The first part deals with the following tasks? (a) the design of a research model, ICMAS, suitable for the analysis of Science Education programs, (b) the investigation of the relation between Science Education and Social Theory and (c) the indication of the basic characteristics of the, so called, neoliberal- neoconservative politics in Science education. The above works permitted, subsequently, the critical analysis of several international Science & Technology Literacy Programs, whose conclusions led to the demonstration of the social, ideological and educational orientations of the specific programs. In the second part of the dissertation we expounded an alternative Science and Technology Literacy proposal for the design of which, we adopted basic principles of the Critical Social Theory and Ecology along with the basic ideas of the Progressive Pedagogy and Human Action Pedagogy as well.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/15028
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/15028
ND
15028
Εναλλακτικός τίτλος
Science education for active citizenchip
Συγγραφέας
Καρύδας, Απόστολος (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κουμαράς Παναγιώτης
Τσιάκαλος Γεώργιος
Γρόλλιος Γεώργιος
Ράσης Σπυρίδων
Κογκίδου Δήμητρα
Σερόγλου Φανή
Κολλιόπουλος Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διδασκαλία φυσικών επιστημών; Αναλυτικά προγράμματα; Κριτική σκέψη; Δημιουργική σκέψη; Ενεργοί πολίτες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
336 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)