ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ (FEEDBACK) ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟΧΩΝ ΣΤΗΝ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΣΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗΣ ΣΥΝΘΕΤΟΤΗΤΑΣ

Περίληψη

THE PURPOSE OF THE PRESENT STUDY WAS TO DETERMINE THE EFFECTIVENESS OF THREE PRECTICE METHODS: A)FEEDBACK AS KNOWLEDGE OF PERFORMANCE, B)FEEDBACK AS KNOWLEDGE OF RESULTS COMBINED WITH THE GOAL SETTING METHOD AND C) A COMBINATION OFTHE TWO FEEDBACK TYPES, WITH THE GOAL SETTING METHOD, ON THE PERFORMANCE AND LEARNING OF BASKETBALL SKILLS OF DIFFERENT COMPLEXITY. THE PARTICIPANTS WERE 78, 13-14 YEAR OLD ATHLETES. THE PERFORMANCE AND TECHNIQUE OF THE DRIPPLE, PASS,SHOT, AND LAY-UP WERE ASSESSED TO DETERMINE THE EFFECTIVENESS OF THE APPLICATION OF THE DIFFERENT METHODS. THREE GROUPS WERE FOLLOWED ONE OF THE THREE PRACTICE METHODS. PRACTICELATED EIGHT WEEKS. GROUPS WERE MEASURED IN 1TH, 4TH, 8TH, AND 10TH, WEEK TO ASSESS THE PERFORMANCE AND RETENTION OF THE THREE GROUPS. A MANOVA 3X4 WITH REPEATED MEASURES ON THE LAST FACTOR WAS USED TO ANALYSE THE DATA. THE GROUP FOLLOWED KNOWLEDGE OF PERFORMANCE IMPROVED THE TECHNIQUE OF THE MORE COMPLEX SKILLS. THE GOAL SETT ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/11086
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/11086
Εναλλακτικός τίτλος
THE EFFECT OF FEEDBACK AND GOAL SETTING ON LEARNING AND PERFORMANCE OF DIFFERENT COMPLEXITY SKILLS
Συγγραφέας
ΤΖΕΤΖΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ
Ημερομηνία
1996
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
ΚΙΟΥΜΟΥΡΤΖΟΓΛΟΥ ΕΥΘΥΜΙΟΣ
ΚΑΜΠΙΤΣΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΤΟΚΜΑΚΙΔΗΣ ΣΑΒΒΑΣ
ΓΚΟΔΟΛΙΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΤΑΞΙΛΔΑΡΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική & Επιστήμες Υγείας
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά
Ανατροφοδότηση; Απόδοση; ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ; ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ; ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟΧΩΝ; Μάθηση; ΣΥΝΘΕΤΟΤΗΤΑ; Τεχνική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά