ΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΕΝΟ-ΣΥΝΕΚΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ:ΜΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

Περίληψη

THE THESIS FOCUSES ON THE WAY LYCEUM STUDENTS EXPRESS THEMSELVES IN WRITING . IT CONSISTS OF AN INTRUDUCTION AND THREE CHAPTERS. THE INTRODUCTION PRESENTS HALIDAY & HASAN (1976)'S TEXTUALITY, DISCUSSES COHESION AND COHERENCE, CONSIDERS THE NATURE OF INFERE NCE, AND, FINALLY DETERMINES THE SENCE UNDER WHICH THELATTER WILL BE UNDERSTOOD IN THE CHAPTERS TO FOLLOW : AS A PRODUCTIVE PROCEES OF SYLLOGISM (CF ARISTOTELE ΑΠΑΓΩΓΗ AND CHARLES PIERCE'S ABDUCTION). IN CHAPTER I CROTHERS (1979)'S TAXINOMIC THEORY CONCE RNING TEXT INFERENCES IS PRESENTED AND IN CHAPTER II AN APPLICATION OF HIS ANALYSIS TO TWO ESSAYS COMPOSED BYLYCEUM STUDENTS IS PROPOSED . CHAPTER III WIDENS THE HORIZON OF THE DISCUSSION : THE SO-CALLED COHERENCE THEORY , WHERE THE APPROACH ADOPTED HERE BELONGS, IS PUT IN COMPARISON WITH ITS RIVAL , THE COGNITIVE RELEVANCE THEORY. THE THESIS EXAMINES THE WAYS IN WHICH INFERENCE CONTRIBUTES TO TEXT COHESION-COHERENCE. IT ATTEMPS TO SHOW THAT (PART OF) THE ANSWER TO ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/10468
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/10468
Εναλλακτικός τίτλος
TEXT INFERENCE AND 'COHERENT-COHESIVE" TEXT. A STUDY OF LYCEUM STUDENT 'S WRITTEN TEXTS
Συγγραφέας
Βακιρτζή, Λουΐζα
Ημερομηνία
1998
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
ΧΡΙΣΤΙΔΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ-ΦΟΙΒΟΣ
ΚΑΡΠΟΥΖΑ-DORFMULLER ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
ΜΑΚΡΗ-ΤΣΙΛΙΠΑΚΟΥ ΜΑΡΙΑΝΘΗ
ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΙΔΗΣ ΣΩΦΡΟΝΗΣ
ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
ΜΠΟΥΤΟΥΛΟΥΖΗ ΕΛΕΝΗ
ΤΣΟΧΑΤΖΙΔΗΣ ΣΑΒΒΑΣ
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Γλώσσα & Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Αναγωγή; Κειμενικότητα; ΚΕΙΜΕΝΟ; ΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ; ΣΥΓΚΡΩΤΗΣ; ΣΥΝΑΓΩΓΗ; Συνάφεια; Συνοχή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά