Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΤΕΡΑΒΑΝΤΑ ΒΟΥΔΔΙΣΜΟ

Περίληψη

ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ. Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ ΤΟΝΙΖΕΤΑΙ ΤΟΣΟ ΣΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΟΥ ΒΟΥΔΔΑ. ΟΙ ΔΥΟ ΗΘΙΚΕΣ ΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΦΡΟΝΗΣΗ ΤΟΥ ΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΥΤΟΥ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ. ΣΤΟ ΒΟΥΔΔΙΣΜΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΟΝ "ΚΑΝΟΝΑ" ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΤΑ ΜΕΣΑ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΟΡΙΖΟΥΝ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΤΗΣ ΑΜΟΙΒΑΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ. Η ΑΡΕΤΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΗΘΙΚΗΣ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ. Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤ' ΕΞΟΧΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΡΕΤΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΥΟ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ΕΙΔΙΚΩΣ Η ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΒΟΥΔΔΙΣΤΙΚΗΣ ΗΘΙΚΗΣ ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΚΗ ΙΔΕΑ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ ΚΑΙ Ο ΠΑΡΑΛΛΗΛΙΣΜΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΙΝΑΙ, ΠΙΣΤΕΥΩ, ΔΥΝΑΤΟΣ ΑΠΟ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΠΛΕΥΡΕΣ. ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΒΟΥΔΔΙΣΜΟ, Η ΔΙΑΝΟΙΑ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΜΙΑ ΜΕΣΑΙΑ ΘΕΣΗ ΣΤΗ ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ, ΑΦΟΥ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΩ ΑΥΤΗΣ, Η ΔΙΑΝΟΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΩΣΜΕΣΗ ΟΔΟΣ. ΟΙ ΔΥΟ ΘΕΩΡΟΥΝ ΤΗ ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΩΣ ΕΝ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THIS THESIS COMPARES ARISTOTLE AND BUDDHIST ETHICS. THE WORD "JUSTICE" WAS OFTEN USED BY THE GREEKS IN A BROAD WAY, TO EMBRACE ALL THE GOOD ACTS SANCTIONEDBY LAWS AND COSTOMS. THE BUDDHIST DISCIPLINARY LAW ALSO KNOWN BY SOME AS BUDDHIST ECCLESIASTICAL LAW IS FOUND IN THE SECTION VINYA (DISCIPLINE AND CONSTITUTION). ARISTOTLE DISTINGUISHED JUSTICE INTO UNIVERSAL AND PARTICULAR ELEMENTS.AS ARISTOTLE DEFINES TEMPERANCE AS MODERATION OR OBSERVANCE OF THE MEAN WITHREGARD TO PLEASURES, SO THE BUDDHIST ADVISES US TO AVOID TWO EXTREMES (SELF - MORTIFICATION AND MATERIALISM) AND TO FOLLOW THE MIDDLE WAY. THIS IS ONLY VIRTUOUS COURSE. AND AS ARISTOTLE THINKS THAT VIRTUE ALWAYS LIES BETWEEN THE TWO EXTREMES, TOO MUCH AND TOO LITTLE, THE BUDDHA ALSO FINDS VIRTUE IN THE MIDDLE WAY, HUMAN BEINGS NATURALLY SEEK FOR THE GRATIFICATION OF THEIR DESIRES. AND WHEN THIS SEEKING IS CARRIED TO AN EXTREME, WE CALL IT PROFLIGACY, AS ARISTOTLE DOES. ACCORDING TO ARISTOTLE "THE MEAN IN ALL TH ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/9087
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/9087
ND
9087
Εναλλακτικός τίτλος
THE CONCEPT OF JUSTICE IN ARISTOTLE'S AND THERAVADA BUDDHIST ETHICS
Συγγραφέας
Καντεγκόντα, Βιμαλαντάμμα
Ημερομηνία
1998
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΕΥΘΥΜΙΟΣ
ΚΥΡΚΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΚΑΡΑΜΠΑΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΗ
ΝΟΥΤΣΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΨΗΜΜΕΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΚΟΥΤΡΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΒΙΡΒΙΔΑΚΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΦιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά
Αρετή; Αριστοτέλης; ΒΟΥΔΔΑΣ; Δικαιοσύνη; Ευδαιμονία; Ηθική; ΜΕΣΟΤΗΤΑ; Σοφία Θεού
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
275 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)