Η ΑΤΥΧΗΜΑΤΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΗΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ: ΝΟΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΩΝ ΝΑΥΛΩΝ

Περίληψη

Η ΜΕΛΕΤΗ ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΣΤΑΔΙΟΥ ΤΗΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 1897 - 1997, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΑΝ ΜΑΖΙΚΗ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΡΥΠΑΝΣΗ. ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΤΑΙ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΚΥΡΙΟΤΕΡΩΝ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΙΜΟ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΟΡΑ 1990 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ, ΤΗ ΝΑΥΠΗΓΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΩΝ, ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΛΑΘΟΣ ΚΑΙ ΗΛΙΚΙΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ. ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΝΑΛΥΕΤΑΙΗ ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΑΠΟ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΩΝ ΝΑΥΛΩΝ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΠΛΟΙΩΝ ΥΠΟ ΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΚΟΠΙΑ. Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΥΤΗ ΚΑΤΑΛΗΓΕΙ ΣΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΟΤΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΑΙΤΙΟ ΠΡΟΚΛΗΣΗΣ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΗΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ, ΕΝΩ ΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΣΗΜΑΙΑ ΤΩΝ ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΩΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ ΤΩΝ ΝΑΥΛΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ Α ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THIS WORK PRIMARILY ILLUSTRATES ALL MAJOR TANKER ACCIDENTS DURING THE PERIOD 1897 - 1997 THAT CAUSED MASSIVE OIL POLLUTION NEAR COASTLINES AND IN THE OPEN SEAS. IT DRAWS ITS ATTENTION ON THE FACTORS HUMAN ERROR AND AGE OF THE VESSEL TO LOCATE THE MAIN CAUSES OF THE MARITIME DISASTERS AND WHY AT THE STAGE OF PREVENTION THE INTERNATIONAL CONVENTIONS PROVED INEFFECTIVE. IT THEN FOCUSES ON THE LEGAL AND ECONOMIC CONSEQUENCES OF THE TANKER ACCIDENTS AND THEIR IMPACT ON THE TANKER INDUSTRY AND CONSEQUENTLY ON THE TANKER FREIGHT MARKET. BY EXAMINING ALL TANKER FIXTURES, ON A DAILY BASIS, THROUGHOUT THE PERIOD 1980 - 1997, AND HAVING REGARD TO FACTORS SUCH AS THE YEAR OF BUILT AND THE FLAGOF THE VESSELS, IT LED TO A CONCLUSION THAT MOST TANKERS HEADING WEST FROM THE PERSIAN GULF SEEMED TO BE YOUNGER AT AN ACCEPTABLE MAINTENANCE LEVEL RATHER THAN THOSE WITH DESTINATION EAST AND FAR EAST. WITH THE EVOLUTION OF THE ISM CODE AND THE STRICKTER INTERNATIONAL RULES (IE. THE NEW REV ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/9023
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/9023
Εναλλακτικός τίτλος
PREVENTION OF ACCIDENTAL POLLUTION FROM OIL TANKERS AND THE LEGAL AND ECONOMIC IMPLICATIONS IN THE TANKER MARKET FREIGHT RATES.
Συγγραφέας
ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ
Ημερομηνία
1998
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
ΡΟΥΚΟΥΝΑΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
ΓΚΑΜΑΛΕΤΣΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
ΤΣΑΛΤΑΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ
ΓΚΙΖΙΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΒΛΑΧΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΑΔΟΥ ΦΑΝΗ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Οικονομικά και Διοίκηση Επιχειρήσεων
Λέξεις-κλειδιά
Ατυχήματα; ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΑ; Διεθνείς συμβάσεις; Θαλάσσια ρύπανση; ΚΩΔΙΚΑΣ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ; ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΩΝ; ΝΑΥΛΟΣΥΜΦΩΝΑ; ΠΕΤΡΕΛΑΙΑΓΩΓΟΙ; ΦΟΡΤΩΤΙΚΕΣ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά