Η ανάπτυξη της συνδυαστικής σκέψης παιδιών προσχολικής ηλικίας (4-6 ετών) με τη συμβολή ψηφιακών περιβαλλόντων μάθησης

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή ασχολείται με την ανάπτυξη συνδυαστικής σκέψης παιδιών προσχολικής ηλικίας 4 έως 6 ετών. Η συνδυαστική θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς κλάδους των διακριτών μαθηματικών (NCTM, 2000) και η διδασκαλία της παρέχει πολλαπλά οφέλη στους/στις μαθητές/τριες (ικανότητα παρατήρησης, ανάπτυξη κριτικής σκέψης κ.ά., Felda,1996; Silwana, κ.ά., 2021; Pamungkas & Khaerunnisa, 2020; Yuberti, κ.ά., 2019), θέτοντας ταυτόχρονα τη βάση για την εκμάθηση άλλων μαθηματικών εννοιών (Batanero, κ.ά., 1997; Graumann & Germany, 2002). Κρίνεται λοιπόν αναγκαίο η συνδυαστική να συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα σπουδών των μαθηματικών από τις πρώτες βασικές βαθμίδες εκπαίδευσης μέχρι και τις ανώτερες (English, 1993b; NCTM, 2000). Οι πρώτοι ερευνητές που ασχολήθηκαν με τη συνδυαστική Piaget & Inhelder (1958,1975), υποστήριξαν ότι ένα παιδί είναι ικανό για την ανάπτυξη της συνδυαστικής σκέψης, μόνο στο επίσημο λειτουργικό στάδιο (12 έως 15 ετών). Μετέπειτα ερευνητές, ήρθαν όμως να αντικρούσουν αυ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation deals with the development of combinatorial thinking in preschool children aged 4 to 6. Combinatorics is considered one of the most important branches of discrete mathematics (NCTM, 2000), and teaching it provides multiple benefits to students (observation skills, development of critical thinking, etc., Felda, 1996; Silwana et al., 2021; Pamungkas & Khaerunnisa, 2020; Yuberti et al., 2019), while laying the foundation for learning other mathematical concepts (Batanero et al., 1997; Graumann & Germany, 2002). It is therefore necessary to include combinatorics in the mathematics curriculum from the early stages of education through to the higher levels (English, 1993b; NCTM, 2000). The first researchers to study combinatorial thinking, Piaget & Inhelder (1958, 1975), argued that children are only capable of developing combinatorial thinking at the formal operational stage (ages 12 to 15). However, later researchers refuted this claim (Fishbein, 1975; 1970), finding that ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/60230
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60230
ND
60230
Εναλλακτικός τίτλος
The development of combinatorial thinking in preschool children (aged 4-6) with the contribution of digital learning environments
Συγγραφέας
Φραντζεσκάκη, Κωνσταντίνα (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Καφούση Σουλτάνα
Σκουμπουρδή Χρυσάνθη
Φεσάκης Γεώργιος
Καλαβάσης Φραγκίσκος
Δεσλή Δέσποινα
Μισαηλίδου Χριστίνα
Κλώθου Άννα
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΜαθηματικά ➨ Διακριτά μαθηματικά και Συνδυαστική
Λέξεις-κλειδιά
Συνδυαστική σκέψη; Στρατηγικές; Περιβάλλοντα μάθησης με και χωρίς ΤΠΕ; Προσχολική ηλικία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.