Ανάπτυξη μεθόδων αύξησης της ανιχνευσιμότητας χαμηλής ηλεκτρομαγνητικής ορατότητας ιπτάμενων οχημάτων

Περίληψη

Η θεωρία της σκέδασης των ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων τα τελευταία 75 χρόνια έχει ως κύριο αντικείμενο τον υπολογισμό της Ενεργού Επιφάνειας Ραντάρ (ΕΕΡ) ιπτάμενων οχημάτων και από την δεκαετία 1980 έχει παίξει σημαντικό ρόλο στη σχεδίαση αεροσκαφών (stealth) που ελαχιστοποιούν την ΕΕΡ, καθορίζοντας την εμβέλεια ανίχνευσης των αεροσκαφών, που η προσπάθεια είναι να μειωθεί όσο το δυνατό περισσότερο. Η μείωση αυτή της ΕΕΡ, γνωστή ως τεχνολογία stealth, επιτυγχάνεται με τη διαμόρφωση της γεωμετρίας των επιφανειών των αεροσκαφών, τη χρήση ειδικών απορροφητικών υλικών της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας και την ψυχρή μηχανική σχεδίαση για τη μείωση της θερμικής υπογραφής. Συνέπεια των προσπαθειών αυτών είναι σήμερα να υπάρχουν αεροσκάφη stealth με ΕΕΡ συγκρίσιμη με αυτήν ενός πολύ μικρού πτηνού, ήτοι 0,05m2. Πολλές τεχνικές έχουν κατά καιρούς εφαρμοσθεί, με μεγαλύτερη ή μικρότερη επιτυχία, αξιοποιώντας διαφορετικές περιοχές του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος, προκειμένου να ακυρώσουν την τεχνολογί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The theory of scattering of electromagnetic wave over the last 75 years has had as its main objective the calculation of the Radar Cross Section (RCS) of flying vehicles and since the 1980s it has played an important role in the design of aircraft (stealth) that minimize RCS, determining the detection range of aircraft, which the effort is to reduce as much as possible. This reduction of RCS, stealth technology, is achieved by shaping the geometry of the aircraft surfaces, using special electromagnetic radiation absorbing materials and employing cold mechanical design to reduce thermal signature. The consequence of these efforts is that today there are stealth aircraft with RCS comparable to that of a very small bird, namely 0.05m2. Many techniques have been applied over time, with greater or lesser success, utilizing different regions of the electromagnetic spectrum, in order to nullify stealth technology and reveal the aircraft that use it. The Thesis deals with the development of me ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 12/2025)
DOI
10.12681/eadd/60176
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60176
ND
60176
Εναλλακτικός τίτλος
Development of methods to increase the detectability of low electromagnetic visibility of flying vehicles
Συγγραφέας
Χατζηαθανασίου, Θωμάς (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Συστημάτων Μετάδοσης Πληροφορίας και Τεχνολογίας Υλικών
Εξεταστική επιτροπή
Φράγκος Παναγιώτης
Φικιώρης Γεώργιος
Παναγόπουλος Αθανάσιος
Ουζούνογλου Νικόλαος
Φραντζεσκάκης Δημήτριος
Καρανάσιου Ειρήνη
Καλκλαμάνη Δήμητρα-Θεοδώρα
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ ➨ Μηχανική και συστήματα επικοινωνιών, Τηλεπικοινωνίες
Λέξεις-κλειδιά
Αντίμετρα; Ενεργή επιφάνεια ραντάρ; Πλάσμα; Καυσαέρια στροβιλοκινητήρων; Μικροκυματική ραδιομετρία; Οπισθοσκέδαση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.