Περίληψη
Αυτή η έρευνα διερευνά τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την ηγεσία των εκπαιδευτικών και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Εξετάζει επίσης τη σύνδεση μεταξύ αξιολόγησης και ηγεσίας των εκπαιδευτικών μέσα σε ένα πλαίσιο κατανεμημένης ηγεσίας, βασισμένο στο μοντέλο της Κριτικής Παιδαγωγικής, υποστηρίζοντας ότι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να δεσμεύονται σε απελευθερωτικές εκπαιδευτικές πρακτικές και όχι απλώς στη μετάδοση δεξιοτήτων και γνώσεων. Η μελέτη αντλεί από ένα ευρύ φάσμα ερευνητικής βιβλιογραφίας για να διερευνήσει τα διαθέσιμα εμπειρικά δεδομένα σχετικά με την ηγεσία και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Υιοθετείται μια μεικτή μεθοδολογική προσέγγιση με διερευνητικό διαδοχικό σχεδιασμό μεικτών μεθόδων.Το δείγμα των συμμετεχόντων αποτελείται από 372 εκπαιδευτικούς και διευθυντές δημοτικών σχολείων σε μια αστική περιοχή της Ελλάδας. Με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, δεκαπέντε εθελοντές από τους συμμετέχοντες επιλέχθηκαν για να συμμετάσχουν σε ημι-δομημένες συνεντεύξεις. Τα ...
Αυτή η έρευνα διερευνά τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την ηγεσία των εκπαιδευτικών και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Εξετάζει επίσης τη σύνδεση μεταξύ αξιολόγησης και ηγεσίας των εκπαιδευτικών μέσα σε ένα πλαίσιο κατανεμημένης ηγεσίας, βασισμένο στο μοντέλο της Κριτικής Παιδαγωγικής, υποστηρίζοντας ότι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να δεσμεύονται σε απελευθερωτικές εκπαιδευτικές πρακτικές και όχι απλώς στη μετάδοση δεξιοτήτων και γνώσεων. Η μελέτη αντλεί από ένα ευρύ φάσμα ερευνητικής βιβλιογραφίας για να διερευνήσει τα διαθέσιμα εμπειρικά δεδομένα σχετικά με την ηγεσία και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Υιοθετείται μια μεικτή μεθοδολογική προσέγγιση με διερευνητικό διαδοχικό σχεδιασμό μεικτών μεθόδων.Το δείγμα των συμμετεχόντων αποτελείται από 372 εκπαιδευτικούς και διευθυντές δημοτικών σχολείων σε μια αστική περιοχή της Ελλάδας. Με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, δεκαπέντε εθελοντές από τους συμμετέχοντες επιλέχθηκαν για να συμμετάσχουν σε ημι-δομημένες συνεντεύξεις. Τα αποτελέσματα αναλύθηκαν με τη χρήση περιγραφικών και επαγωγικών στατιστικών μεθόδων, καθώς και θεματικής και ανάλυσης λόγου, πριν παρουσιαστούν σε μια συνολική ερμηνεία. Η έρευνα δείχνει ότι οι αντιλήψεις των συμμετεχόντων σχετικά με την ηγεσία των εκπαιδευτικών επηρεάζουν τις απόψεις τους για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην έρευνα πιστεύουν ότι οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενεργούν ως ηγέτες μέσα στην εκπαιδευτική τους κοινότητα. Οι περισσότεροι ερωτηθέντες διατηρούν θετική στάση απέναντι στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Οι παράγοντες ηλικία, εργασιακή θέση (διευθυντές, υποδιευθυντές, μόνιμοι ή αναπληρωτές εκπαιδευτικοί) και έτη υπηρεσίας στο ίδιο σχολείο επηρεάζουν τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την ηγεσία των εκπαιδευτικών. Τα θέματα χρόνου, εμπιστοσύνης και επιμόρφωσης συνδέονται με την ηγεσία και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Η έρευνα αυτή παρέχει εμπειρικά δεδομένα για τις δυνατότητες της ηγεσίας των εκπαιδευτικών και διερευνά ένα νέο μοντέλο αξιολόγησης που συνδέεται με τον ρόλο των εκπαιδευτικών ως ηγετών. Επιπλέον, προσφέρει βαθύτερη κατανόηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών για ένα βέλτιστο μοντέλο αξιολόγησης, το Μοντέλο Ηγεσίας Εκπαιδευτικών για την Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών (Teacher Leadership for Teacher Evaluation Model), σχεδιασμένο ώστε να βοηθά τους εκπαιδευτικούς να βελτιώσουν την επαγγελματική τους πρακτική και να συμβάλουν στην αποτελεσματικότητα του σχολείου. Τελικά, η έρευνα συνδυάζει τις ιδέες της Κριτικής Παιδαγωγικής και της Κατανεμημένης Ηγεσίας, δείχνοντας ότι αποτελούν συμβατές εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που οδηγούν στην αποτελεσματικότητα του σχολείου, ενδυναμώνοντας τους εκπαιδευτικούς για να ενεργούν ως ηγέτες στα σχολεία τους και να αναλαμβάνουν οι ίδιοι την ευθύνη της αξιολόγησής τους.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This research investigates teachers' perceptions of teacher leadership and teacher evaluation. This research also examines the connection between teacher evaluation and teacher leadership in a context of distributed leadership, based on the "Critical Pedagogy" model, suggesting that teachers should be committed to emancipatory educational practices rather than simple transmission of skills and knowledge. Hence, this study draws on a wide range of research literature to explore the available empirical data on teacher leadership and evaluation. In a mixed-methods approach, an exploratory sequential mixed-methods design is selected. The sample of participants consists of 372 primary school teachers and headteachers of an urban area in Greece. Based on specific criteria, fifteen volunteers were selected among the respondents to participate in semi-structured interviews. Results were analysed using descriptive and inferential statistics as well as thematic and discourse analysis before bein ...
This research investigates teachers' perceptions of teacher leadership and teacher evaluation. This research also examines the connection between teacher evaluation and teacher leadership in a context of distributed leadership, based on the "Critical Pedagogy" model, suggesting that teachers should be committed to emancipatory educational practices rather than simple transmission of skills and knowledge. Hence, this study draws on a wide range of research literature to explore the available empirical data on teacher leadership and evaluation. In a mixed-methods approach, an exploratory sequential mixed-methods design is selected. The sample of participants consists of 372 primary school teachers and headteachers of an urban area in Greece. Based on specific criteria, fifteen volunteers were selected among the respondents to participate in semi-structured interviews. Results were analysed using descriptive and inferential statistics as well as thematic and discourse analysis before being presented in a comprehensive interpretation. The research shows that the participants' views on teacher leadership inform their views on teacher evaluation. Most teachers participating in the study believe that primary education teachers act as leaders in their educational community. Most respondents are favourably disposed towards teacher evaluation. The factors of age, work status (headteachers, deputy headteachers, permanent or substitute teachers), and years of service in the same school affect teachers` perceptions of teacher leadership. The themes of time, trust and training are linked with teacher leadership and evaluation. This research provides empirical evidence about the potential of teacher leadership and explores a new model of teacher evaluation linked to the role of teacher leaders. Additionally, the study provides insight into teachers` perceptions of an optimum evaluation model, the Teacher Leadership for Teacher Evaluation Model, designed to help teachers improve their professional practice and contribute to school effectiveness. Ultimately, this research brings together the ideas of critical pedagogy and distributed leadership models, indicating that they are compatible educational approaches leading to school effectiveness by empowering teachers to act as leaders in their schools and take ownership of their evaluation.
περισσότερα