Σεισμική τρωτότητα και διακινδύνευση έργων αντιστήριξης οδικού δικτύου

Περίληψη

Τα οδικά δίκτυα αποτελούν τον πυρήνα των συστημάτων μεταφορών, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομική ανάπτυξη και στην κοινωνική ευημερία. Ωστόσο, οι επαρχιακές οδοί, ιδιαίτερα σε απομακρυσμένες περιοχές, συχνά αντιμετωπίζουν ανεπαρκή συντήρηση, γεγονός που τις καθιστά εξαιρετικά ευάλωτες σε σεισμικούς κινδύνους. Οι τοίχοι αντιστήριξης αποτελούν βασικά τεχνικά έργα των οδικών δικτύων, παρέχοντας υποστήριξη υπό διαφορετικές εδαφικές συνθήκες. Σεισμικά συμβάντα του παρελθόντος έχουν αποκαλύψει ότι οι προκαλούμενες βλάβες σε τοίχους αντιστήριξης οδηγούν σε βραχυχρόνιες αλλά και μακροχρόνιες διαταραχές που επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία των οδικών δικτύων. Η εκτίμηση της τρωτότητας των τοίχων αντιστήριξης αποτελεί ένα κρίσιμο βήμα για την αξιολόγηση της σεισμικής διακινδύνευσης, η οποία συνδράμει στην καθοδήγηση προληπτικών δράσεων και στην άμεση λήψη αποφάσεων. Η παρούσα διατριβή επικεντρώνεται στην εκτίμηση της σεισμικής τρωτότητας και της διακινδύνευσης των τοίχων αντιστήριξης οδικώ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Road networks form the core of transportation systems, playing a vital role in supporting economic growth and social well-being. However, provincial roads, particularly in remote areas, often suffer from inadequate maintenance, making them highly vulnerable to seismic hazard. Retaining walls are fundamental components of road networks, providing stability and support under varying soil conditions. Past seismic events have revealed the potential for direct damage to retaining walls, resulting in prolonged disruptions that impact the normal operation of roads. Assessing the fragility of retaining walls is a critical step in estimating seismic risk, which can guide preventive actions or support immediate decision-making. This dissertation focuses on the seismic fragility and risk assessment of retaining walls within road networks, particularly under varying initial conditions associated with the presence of water. Seismic fragility is represented by fragility curves, which express the pro ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/59944
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59944
ND
59944
Εναλλακτικός τίτλος
Seismic fragility and risk assessment of roadway network retaining walls
Συγγραφέας
Κουτσουπάκη, Ελισάβετ-Ισαβέλα (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών
Εξεταστική επιτροπή
Κλήμης Νικόλαος
Μάργαρης Βασίλειος
Σέξτος Αναστάσιος
Αναστασιάδης Αναστάσιος
Μάρκου Ιωάννης
Ροβίθης Εμμανουήλ
Αστερίου Παύλος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Πολιτικού Μηχανικού ➨ Πολιτική μηχανική
Λέξεις-κλειδιά
Καμπύλες τρωτότητας; Σεισμική διακινδύνευση; Τοίχοι αντιστήριξης; Οδικό δίκτυο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)