Περίληψη
Οι ανησυχίες γύρω από την πορνογραφία είναι έντονες ήδη από την περίοδο της κυκλοφορίας των πρώτων ερωτικών αναπαραστάσεων. Κατά τη διάρκεια των 'πολέμων για το σεξ' τη δεκαετία του 1980, η συζήτηση για το αν η πορνογραφία είναι απελευθερωτική ή αντικειμενοποιεί τη γυναίκα ήταν έντονες και συγκρουσιακές, ενώ κατά τα τέλη της δεκαετίας του 1990, η ανάδυση των Σπουδών Πορνογραφίας έφερε μια πιο ισορροπημένη και επιστημολογικά πλήρη ανάλυση της πορνογραφίας, τονίζοντας την ανάγκη οι ερευνητές να εστιάσουν στους τρόπους που τα ακροατήρια κατανοούν και βιώνουν τις εμπειρίες τους με διαμεσολαβημένο σεξουαλικό περιεχόμενο. Παρότι η πλειονότητα των μελετών στο πεδίο εστιάζει στους ενήλικες, οι περισσότερες ανησυχίες αφορούν τα παιδιά. Ακόμα και σήμερα όμως, το μεγαλύτερο ποσοστό μελετών που αφορούν τα παιδιά εστιάζει στις πιθανές 'επιδράσεις' και την 'επιζήμια' φύση του περιεχομένου. Αντιθέτως, οι πολιτισμικοί αναλυτές που ασχολούνται με την έρευνα ακροατηρίων έχουν εστιάσει στο πώς τα παιδιά ...
Οι ανησυχίες γύρω από την πορνογραφία είναι έντονες ήδη από την περίοδο της κυκλοφορίας των πρώτων ερωτικών αναπαραστάσεων. Κατά τη διάρκεια των 'πολέμων για το σεξ' τη δεκαετία του 1980, η συζήτηση για το αν η πορνογραφία είναι απελευθερωτική ή αντικειμενοποιεί τη γυναίκα ήταν έντονες και συγκρουσιακές, ενώ κατά τα τέλη της δεκαετίας του 1990, η ανάδυση των Σπουδών Πορνογραφίας έφερε μια πιο ισορροπημένη και επιστημολογικά πλήρη ανάλυση της πορνογραφίας, τονίζοντας την ανάγκη οι ερευνητές να εστιάσουν στους τρόπους που τα ακροατήρια κατανοούν και βιώνουν τις εμπειρίες τους με διαμεσολαβημένο σεξουαλικό περιεχόμενο. Παρότι η πλειονότητα των μελετών στο πεδίο εστιάζει στους ενήλικες, οι περισσότερες ανησυχίες αφορούν τα παιδιά. Ακόμα και σήμερα όμως, το μεγαλύτερο ποσοστό μελετών που αφορούν τα παιδιά εστιάζει στις πιθανές 'επιδράσεις' και την 'επιζήμια' φύση του περιεχομένου. Αντιθέτως, οι πολιτισμικοί αναλυτές που ασχολούνται με την έρευνα ακροατηρίων έχουν εστιάσει στο πώς τα παιδιά νοηματοδοτούν τις αναπαραστάσεις του σεξ, της αγάπης και του έρωτα στη δημοφιλή κουλτούρα και τα Μέσα, αλλά σε μικρότερο βαθμό εστιάζουν στην πορνογραφία. Επίσης, στο μεγαλύτερο της μέρος, η ακαδημαϊκή συζήτηση εξακολουθεί να καταγράφει κυρίως τις υποθέσεις που οι ενήλικες κάνουν για το τι μπορεί να είναι επιζήμιο για τα παιδιά. Στόχος μου στη διατριβή αυτή είναι να προσεγγίσω τις ερμηνείες και νοηματοδοτήσεις του διαμεσολαβημένου σεξουαλικού περιεχομένου από τα παιδιά, μέσα από μια μελέτη ακροατηρίων. Στο πλαίσιο αυτό απομακρύνομαι από το ερώτημα περί κινδύνου ή επιζήμιας εμπειρίας και εστιάζω στη φύση της εμπειρίας καθαυτής. Η έρευνα μου βασίζεται σε συνεντεύξεις με νεαρούς ενήλικες 18-22 ετών που σκέφτονται τις εμπειρίες τους από την παιδική και την εφηβική ηλικία. Παρά τα μειονεκτήματα που μπορεί να έχει αυτή η προσέγγιση, η διατριβή αυτή εστιάζει στο πώς οι συμμετέχοντες μιλούν και διαπραγματεύονται τις εμπειρίες τους. Μέσα από θεματική ανάλυση εξετάζω το πως οι νέοι άνθρωποι αφηγούνται τις εμπειρίες με και μνήμες από τις εμπειρίες με διαμεσολαβημένο σεξουαλικό περιεχόμενο στην παιδική και εφηβική ηλικία . Μέσα από την ανάλυση λόγου εστιάζω στις αφηγήσεις και τους κώδικες μέσα από τους οποίους νοηματοδοτούν τις εμπειρίες αυτές. Τέλος με τη χρήση αφηγηματικής ανάλυσης εξετάζω τους τρόπους που κατασκευάζουν τις ταυτότητες τους μιλώντας για τη σεξουαλικότητα. Υπό αυτή την έννοια η διατριβή αυτή προσφέρει μια εναλλακτική επιστημολογική οπτική στο θέμα, μέσα από τη σκοπιά των Σπουδών Ακροατηρίων, που ακόμα και σήμερα δεν απαντάται συχνά στην ευρύτερη ακαδημαϊκή συζήτηση για παιδική ηλικία και σεξουαλικότητα.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Discourses about pornography have grown since the diffusion of print communication and thefirst erotic representations. In the ‘80s, the so-called ‘sex wars’ involved intense debates aboutpornography’s liberating or objectifying nature, while in the ‘90s, the emergence of ‘pornstudies’ offered a more balanced and contextualized analysis of pornography, highlighting theneed for researchers to also focus on the audience’s understanding of the experience.Although the majority of research in this field has focused on adults, much of the concern relatesto children. To date, however, most of the research relating to children has focused on effectsand on potential harm. Audience researchers in Cultural Studies have examined how childrenunderstand representations of sex, love and romance, but only in relation to mainstream media.Yet when it comes to pornography in particular, the discussion is to a great extent based onadults’ assumptions about what is potentially harmful for children.My aim i ...
Discourses about pornography have grown since the diffusion of print communication and thefirst erotic representations. In the ‘80s, the so-called ‘sex wars’ involved intense debates aboutpornography’s liberating or objectifying nature, while in the ‘90s, the emergence of ‘pornstudies’ offered a more balanced and contextualized analysis of pornography, highlighting theneed for researchers to also focus on the audience’s understanding of the experience.Although the majority of research in this field has focused on adults, much of the concern relatesto children. To date, however, most of the research relating to children has focused on effectsand on potential harm. Audience researchers in Cultural Studies have examined how childrenunderstand representations of sex, love and romance, but only in relation to mainstream media.Yet when it comes to pornography in particular, the discussion is to a great extent based onadults’ assumptions about what is potentially harmful for children.My aim is to approach children’s use and interpretation of sexual content in the media through anaudience reception approach. In a sense, this brackets off the question of possible risk or harm, infavour of focusing on the nature of the experience itself. My research is based on interviewsconducted with young adults (18-22 years old) thinking retrospectively about their experienceswith sexual content in childhood and early teenage life. Despite the number of disadvantages thisapproach may have, this thesis aims to focus on how participants themselves report and accountfor their actual experiences. Using a basic thematic coding, I consider the self-reported natureand context of young people’s experiences. Next, I focus on the discourses used to interpret andcontextualize their experiences. Finally, through a narrative approach I examine theirconstructions of identities in talking about sexuality. In these ways, this thesis wishes to offernew insights into the topic through an audience reception approach that until now has beenlargely missing from the academic agenda.
περισσότερα