Ανάπτυξη δεοντολογικών προτύπων για τα ΜΜΕ: διακυβέρνηση - κοινωνία - οικονομία

Περίληψη

Σκοπός της ερευνητικής εργασίας ήταν να εντοπίσει και στη συνέχεια να συνθέσει τα αυτορρυθμιστικά πρότυπα που θα μπορούσαν ως ήπιο δίκαιο να επηρεάσουν ένα Μέσο ενημέρωσης στην κατεύθυνση της ανεξαρτησίας, της διαφάνειας, της λογοδοσίας, της ποιότητας, της δεοντολογίας και της επιχειρηματικότητας. Ενταγμένη στο θεωρητικό πλαίσιο της Ηθικής και Δεοντολογίας υπό την οπτική της Διακυβέρνησης των Μέσων, η μελέτη στοχεύει στην ενοποίηση σε ένα κοινό πλαίσιο τις ηθικές υποχρεώσεις, τόσο της εταιρικής διοίκησης, όσο και της δημοσιογραφικής διεύθυνσης, διαθέτοντας σε αυτές ένα νέο εργαλείο επιθεώρησης, μέτρησης και πιστοποίησης της συμμόρφωσης με τη δεοντολογία. Για την επίτευξη του στόχου της αξιοποίησης της δεοντολογίας ως soft law αυτορρυθμιστικού εργαλείου διακυβέρνησης στα ΜΜΕ, μέσω της ανάπτυξης ενός Προτύπου Δεοντολογίας, μελετήθηκε ο ρόλος της δεοντολογίας ως αξία στο οικοσύστημα της Βιομηχανίας των Μέσων. Ζητήθηκε από ειδικούς, δημοσιογράφους, εκπροσώπους εκδοτών, πανεπιστημιακούς και ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this research paper is to identify and then synthesize the self-regulatory models that could, as a matter of soft law, influence a Media in the direction of independence, transparency, accountability, quality, ethics, and entrepreneurship. Integrated with the theoretical framework of Ethics and Conduct from the perspective of Media Governance, the study aims to integrate with a common framework the ethical obligations of both corporate management and journalistic management, providing them with a new tool for inspection, measurement, and certification of compliance with ethics. In order to achieve the goal of utilizing ethics as a soft law self-regulatory tool in the media, through the development of an Ethics Model, the role of ethics as a value in the ecosystem of the Media Industry was studied. Experts, journalists, publishers, academics, and certification consultants were asked to contribute to the common acceptance of standards of journalistic work quality and ethic ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2024)
DOI
10.12681/eadd/51636
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51636
ND
51636
Εναλλακτικός τίτλος
Developing media ethical standards: governance - society - economy
Συγγραφέας
Βασιλόπουλος, Βασίλειος (Πατρώνυμο: Αντώνιος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ
Εξεταστική επιτροπή
Σκαμνάκης Αντώνιος
Βέγλης Ανδρέας
Sarikakis Katharine
Πασχαλίδης Γρηγόριος
Καλλίρης Γεώργιος
Τσιτσανούδη Νικολέτα
Κωσταρέλλα Ιωάννα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΜΜΕ και Επικοινωνίες ➨ Δημοσιογραφία
Λέξεις-κλειδιά
Κώδικες δεοντολογίας; Δημοσιογραφία; Ηθική Διακυβέρνηση; Πρότυπα Αυτορρύθμισης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.