Κριτική θεώρηση των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών και των σχολικών βιβλίων αρχαίων ελληνικών και ιστορίας στη γενική δευτεροβάθμια εκπαίδευση με βάση τη σχολιογραφία και τη συναφή αρθρογραφία του περιοδικού Νέα Παιδεία από το 1976 έως σήμερα (2019)

Περίληψη

Στην παρούσα μελέτη θα παρουσιαστούν οι θέσεις των σχολιογράφων και των αρθρογράφων του περιοδικού Νέα Παιδεία και η εξελικτική τους πορεία στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών (Γλώσσα & Γραμματεία) και της Ιστορίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με εστίαση στα Αναλυτικά Προγράμματα, τα σχολικά βιβλία και τις συναφείς δημοσιευμένες στο περιοδικό έρευνες. Το υπό εξέταση θέμα διερευνάται κατά τη διάρκεια 44 χρόνων, από το 1976/1977 (έτος έκδοσης του πρώτου τεύχους του περιοδικού) έως το 2019/2020. Πιο συγκεκριμένα, στόχοι της διατριβής είναι να διερευνηθεί: α) ο αντίκτυπος των αλλαγών, που προωθήθηκαν την περίοδο 1976/1977 έως 2019/2020 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε ό,τι αφορά τα Αναλυτικά Προγράμματα και τα σχολικά εγχειρίδια των Αρχαίων Ελληνικών και της Ιστορίας στη συγκεκριμένη εκπαιδευτική κοινότητα (στους συντάκτες του περιοδικού) β) οι ποικίλες οπτικές με τις οποίες προσέλαβαν τις αλλαγές αυτές οι συντάκτες και οι σχολιαστές του περιοδικού γ) ο εκπαιδευτικός προσανατολισμός, που προκ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This study presents the perspectives of commentators and columnists of the journal Nea Paideia and their evolving stance about Ancient Greek (Language & Literature) and History in Secondary Education, with a focus on curricula, textbooks, and relevant research published in the journal. The subject under examination is analyzed over a period of 44 years, from 1976/1977 (the year of the journal’s first issue) to 2019/2020. More specifically, the objectives of this dissertation are; a) to examine the impact of changes introduced between 1976/1977 and 2019/2020 in Secondary Education regarding the curricula and textbooks of Ancient Greek and History, as perceived within this particular educational community (i.e., the journal’s editors) b) to explore the various perspectives through which the journal’s editors and commentators interpreted these changes c) To determine the educational orientation emerging as a demand from the journal’s contributors, based on their reactions d) to analyze t ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2026)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59052
ND
59052
Εναλλακτικός τίτλος
A critical review of the curricula and textbooks of ancient Greek and history in general secondary education based on the commentary and related articles published in the journal Nea Paideia from 1976 to the present (2019)
Συγγραφέας
Μητρούλιας, Παναγιώτης (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Τσάφος Βασίλειος
Ανδρούσου Αλεξάνδρα
Ασκούνη Κανέλλα
Ασημακοπούλου Φωτεινή
Αγγελάκος Κωνσταντίνος
Μαλαφάντης Κωνσταντίνος
Μαμούρα Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτικό περιοδικό Νέα Παιδεία; Σχολικά βιβλία; Αναλυτικά προγράμματα; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Ιστορία; Αρχαία ελληνικά
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.