ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΖΟΜΕΝΑ ΜΕ ΤΟ ΔΑΝΕΙΣΜΟ ΛΕΞΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΗ

Περίληψη

Η ΜΕΛΕΤΗ ΑΥΤΗ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΨΕΥΔΟΦΙΛΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΓΓΛΙΚΗ. ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ΕΧΕΙ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΕΙ ΕΑΝ ΟΙ ΨΕΥΔΟΦΙΛΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟΥΣ ΕΛΛ ΗΝΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ. Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΒΑΣΙΣΤΗΚΕ ΣΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΟΥ COBUILD CORPUS. Η ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΔΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΔΡΟΜΩΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΕ ΤΗΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ ΣΕ ΠΕΝΤΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΚΗ/ΠΡΑΓΜΑΤΟΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥΣ ΣΧΕΣΗ Μ Ε ΤΟΥΣ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥΣ. ΕΞΕΤΑΣΑΜΕ 127 ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΑΓΓΛΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ Α.Π.Θ. ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ: 1) ΝΑ ΙΕΡΑΡΧΗΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ 2) ΝΑ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΟΥΜΕ Η ΝΑ ΑΠΟΡΡΙΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΤΙ ΟΙ ΨΕΥΔΟΦΙΛΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΔΥΣΚΟΛ ΙΑ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ. ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΠΡΟΕΚΥΨΑΝ ΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: 1) ΟΙ ΨΥΕΔΟΦΙΛΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΘΟΥΝ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ ΤΟΥΣ, 2) ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΠΑ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THIS STUDY IS CONCERNED WITH THE SEMANTIC AND PRAGMATIC ANALYSIS OF THE GREEK- ENGLISH FALS FRIENDS. AT THE SAME TIME IT HAS A PEDAGOGICAL PERSPECTIVE AND IT AIMS TO EXAMINE WHETHER OR NOT FALSE FRIENDS PRESENT LEARNING DIFFICULTIES TO ADVANCED GREEK LEAR NERS OF ENGLISH. THE CHOICE OF THE WORDS WAS DETERMINED BY FREQUENCY CIRTERIA AND WAS BASED ON THE COBUILD CORPUS DATA. THE CONTRASTIVE ANALYSIS BETWEEN LOANS AND SOURCES JUSTIFIED THE CLASSIFICATION OF LOANS INTO FIVE CATEGORIES DEPENDING ON THEIR SEMANTI C/PRAGMATIC DISTANCE FROMTHEIR SOURCES. A TEST WAS DEVISED AND GIVEN TO 127 UNIVERSITY STUDENTS IN ORDER: 1) TO ESTABLISH A HIERARCHY OF ACQUISITION DIFFICULTY; 2) TO VERIFY OR DISPROVE THE HYPOTHESIS THAT GREEK-ENGLISH FALSE FRIENDS PRESENT A LEARNING DI FFICULTY. THE STATISTICAL ANALYSIS OF THE RESULTS LED TO THE FOLLOWING CONCLUSION. 1) FALSE FRIENDS CAN BE RANKED ACCORDING TO LEARNING DIFFICULTY; 2) THESE WORDS PRESENT SERIOUS ACQUISITION PROBLEMS. FINALL ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/10657
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/10657
Εναλλακτικός τίτλος
PROBLEMS RELATED TO GREEK-ENGLISH LEXICAL LOANS
Συγγραφέας
ΜΑΤΘΑΙΟΥΔΑΚΗ-ΣΑΙΕΧ, ΜΑΡΙΝΑ
Ημερομηνία
1998
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
ΚΟΥΤΟΥΠΗ-ΚΗΤΗ ΕΛΙΣΑΒΕΤ
ΨΑΛΤΟΥ-JOYCEY ΑΓΓΕΛΙΚΗ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗ-ΣΥΜΕΩΝΙΔΗ ΑΝΝΑ
ΕΥΣΤΑΘΙΑΔΗΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ
ΚΑΚΟΥΡΙΩΤΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΓΚΩΓΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΣΥΜΕΩΝΙΔΗ-ΧΡΗΣΤΙΔΗ ΑΡΙΣΤΕΑ-ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Γλώσσα & Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ ΛΕΞΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ; ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ-ΑΓΓΛΙΚΕΣ ΨΕΥΔΟΦΙΛΕΣ ΟΜΑΔΕΣ; ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ ΤΩΝ ΨΕΥΔΟΦΙΛΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ; ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ; ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ; ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΡΟΔΡΟΜΩΝ; ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ-ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΨΕΥΔΟΦΙΛΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ; ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ COBUILDCORPUS
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά