Πραγματολογική ικανότητα στην εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης λλώσσας: η περίπτωση της γλωσσικής πράξης της ευχαριστίας από φυσικούς ομιλητές/ομιλήτριες και μαθητές/μαθήτριες της ελληνικής ως δεύτερης /ξένης γλώσσας

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή εξετάζει μια πτυχή της πραγματολογικής ικανότητας στην εκμάθηση της Ελληνική ως Γ2. Συγκεκριμένα, αντικείμενο διερεύνησης είναι η γλωσσική πράξη της ευχαριστίας μέσα από τις πραγματώσεις και τις αντιλήψεις φυσικών ομιλητών και ομιλητριών (ΦΟ στο εξής) και μαθητών και μαθητριών της Ελληνικής ως Δεύτερης/ Ξένης Γλώσσας (ΜΓ2 στο εξής). Η πραγματολογική ικανότητα, η ικανότητα χρήσης γλωσσικών στοιχείων με τρόπο κατάλληλο για το κοινωνιοπολιτισμικό περικείμενο της εκάστοτε περίστασης επικοινωνίας (Usó-Juan & Martínez-Flor, 2008, σ. 349), είναι σημαντική για την αποτελεσματικότητας της επικοινωνίας (Canale, 1983∙ Canale & Swain, 1980) και ένα από τα πιο πυρηνικά στοιχεία εξέτασής της είναι οι γλωσσικές πράξεις. Στο χώρο της κατάκτησης Γ2 η πραγματολογική ικανότητα εξετάζεται από τον υβριδικό κλάδο της Πραγματολογίας της Διαγλώσσας (Interlanguage Pragmatics). Από την ως τώρα έρευνα έχει βρεθεί ότι τα πραγματολογικά συστήματα ΦΟ και ΜΓ2 αποκλίνουν και ότι αναφορι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral dissertation examines an aspect of pragmatic competence in the acquisition of Greek as an L2. Specifically, the focus of investigation is the speech act of expressing gratitude (thanking) through the realizations and perceptions of Greek NSs (Native Speakers) and Learners of Greek as an L2 (L2 Learners).Pragmatic competence, the ability to use linguistic components in a manner appropriate to the sociocultural context of each communicative situation (Usó-Juan & Martínez-Flor, 2008, p. 349), is crucial for effective communication (Canale, 1983; Canale & Swain, 1980). One of the core aspects of examining pragmatic competence is the study of speech acts. In the field of L2 acquisition, pragmatic competence is examined through the hybrid discipline of Interlanguage Pragmatics. Previous research has shown that the pragmatic systems of NSs and L2 learners diverge, and that, regarding speech acts, they employ different types of strategies and at varying frequencies (Bella, 2015, ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58817
ND
58817
Εναλλακτικός τίτλος
Pragmatic competence in Greek as a second/ foreign language: the case of the speech act of thanking by native speakers and learners of Greek as a second/ foreign language
Συγγραφέας
Γκούμα, Αθανασία (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Μικρός Γεώργιος
Ανδριά Μαρία
Φλώρου Αικατερίνη
Βαρλοκ΄ώστα Σπυριδούλα
Ιακώβου Μαρία
Λέγγερης Άγγελος
Μπέλλα Σπυριδούλα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά
Γλωσσολογία; Πραγματολογία; Κατάκτηση δεύτερης γλώσσας; Γλωσσικές πράξεις; Ευχαριστία; Αναπτυξιακή έρευνα; Περιβάλλον μάθησης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.