Η συμβολή του εκπαιδευτικού δράματος στην ανάπτυξη δεξιοτήτων λήψης αποφάσεων και αυτοαποτελεσματικότητας στη σταδιοδρομία: μεικτή έρευνα σε μαθήτριες και μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή διερεύνησε τη συμβολή της βιωματικής μεθόδου του Εκπαιδευτικού Δράματος στην ανάπτυξη δεξιοτήτων λήψης αποφάσεων και αυτοαποτελεσματικότητας στη σταδιοδρομία. Πληθυσμός-στόχος ήταν έφηβοι, μαθητές και μαθήτριες, της γενικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η μεικτή εμπειρική έρευνα υλοποιήθηκε σε τρεις διαδοχικές φάσεις: α) διερεύνηση αναγκών για υπηρεσίες Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού με δείγμα 237 εφήβων και δύο ποσοτικά ερωτηματολόγια• β) Έρευνα Δράσης με εκπαιδευτική παρέμβαση βασισμένη στην Κοινωνική-Γνωστική Θεωρία Σταδιοδρομίας και οιονεί πείραμα με χρήση Εκπαιδευτικού Δράματος για την Πειραματική Ομάδα και χωρίς για την Ομάδα Ελέγχου• γ) αξιολόγηση και ανατροφοδότηση με συνεντεύξεις σε ομάδες εστίασης. Ένα χρόνο μετά τη λήξη της παρέμβασης έγινε μελέτη παρακολούθησης. Τα δεδομένα των ποσοτικών εργαλείων αναλύθηκαν με στατιστικές μεθόδους και πολυμεταβλητές μεθόδους ανοιχτού λογισμικού. Το ποιοτικό υλικό από τα εργαστήρια δράματος – ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present mixed methods research study aimed at investigating how the Drama in Education experiential method enhanced the development of teenagers’ career decision-making self-efficacy and career decision-making competences. Following a sequential exploratory design with three consecutive phases, the research started with an assessment of teenagers’ needs for career guidance services. Questionnaires measuring the two main variables were completed by 237 students in the 9th, 10th, and 11th grades. In the second phase action-research included a quasi-experiment with two groups and a career guidance intervention based on Social Cognitive Career Theory; the experimental group both experienced and used Drama in Education whereas the control group did not. In the third phase the experimental group evaluated the intervention in focus groups interviews; one year later, in follow-up communication they also provided feedback on their career skills development and perceived longitudinal impact ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58782
ND
58782
Εναλλακτικός τίτλος
The impact of drama in education on career decision-making self-efficacy and career decision-making skills development of secondary education students: a mixed methods research study
Συγγραφέας
Ζουρνά, Χριστίνα (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας . Σχολή Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών. Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Παπαβασιλείου Ιωάννα
Πάντα Δήμητρα
Γιαννούλη Βασιλική
Ζαφειρόπουλος Κωνσταντίνος
Κουτσουπιάς Νικόλαος
Καλούρη Ουρανία
Λενακάκης Αντώνιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Θέατρο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτικό δράμα; Αυτοαποτελεσματικότητα στη λήψη αποφάσεων σταδιοδρομίας; Ανάπτυξη δεξιοτήτων λήψης αποφάσεων; Κοινωνική-Γνωστική Θεωρία Σταδιοδρομίας; Μεικτή έρευνα; Πολυμεταβλητές μέθοδοι ανάλυσης δεδομένων; Έφηβοι
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.