Η μεντορική καθοδήγηση (Mentoring) ως σχέση και μέθοδος εκπαίδευσης νέων εκπαιδευτικών

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη διερευνά το θέμα της Μεντορικής Καθοδήγησης (mentoring) ως σχέσης και μεθόδου εκπαίδευσης στον χώρο της εκπαίδευσης υποψηφίων εκπαιδευτικών. Σκοπός της μελέτης είναι η διερεύνηση της πιθανής σχέσης ανάμεσα σε μια θετική σχέση Μεντορικής Καθοδήγησης και στα μαθησιακά αποτελέσματα που επιτυγχάνουν οι Υποψήφιοι Εκπαιδευτικοί στη διάρκεια της Πρακτικής Άσκησης κατά τις προπτυχιακές τους σπουδές. Μελετήθηκε σε βάθος ως μελέτης περίπτωσης το πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης των φοιτητών/τριών του Τμήματος Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ για την απόκτηση της Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, το οποίο στηρίζεται στη Μεντορική Καθοδήγηση των φοιτητών/τριών από έμπειρους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον Οκτώβριο του 2021 μέχρι τον Μάιο του 2022. Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν η ομάδα των 77 φοιτητών/τριών και η ομάδα των 53 θεολόγων Μεντόρων Εκπαιδευτικών, που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, και αποτέλεσαν τις δ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This study examines mentoring as both a relational dynamic and an educational approach within teacher education. This study focusses on a) the setting of teacher education via mentoring, b) the relationship that evolves between the mentor teacher and the mentee during the mentoring process, and c) the effective mentoring techniques that contribute to the education of novice teachers. This study aims to examine the potential correlation between a positive mentoring relationship and the learning outcomes attained by prospective teachers during their undergraduate practicum. The experience and pertinent theoretical frameworks established the foundation for the empirical investigation. The Practical Training Programme for students in the Department of Theology at the National and Kapodistrian University of Athens (NKUA), aimed at acquiring Pedagogical and Teaching Competence, was thoroughly examined as a case study, focussing on the Mentoring provided by seasoned secondary education teache ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 12/2026)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58012
ND
58012
Εναλλακτικός τίτλος
Mentoring as a relationship and method of educating new teachers
Συγγραφέας
Παπαϊωάννου, Εμμανουήλ (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θεολογική. Τμήμα Θεολογίας. Τομέας Συστηματικής Θεολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάριος
Κορναράκης Κωνσταντίνος
Καραβά Ευδοκία
Γιαγκάζογλου Σταύρος
Μυλωνάκου-Κεκέ Ζαφειρία-Ηρώ
Βέρδης Αθανάσιος
Μαμούρα Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΦιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία ➨ Θεολογία
Λέξεις-κλειδιά
Μεντορική καθοδήγηση; Μέντορες εκπαιδευτικοί; Υποψήφιοι εκπαιδευτικοί; Μεντορική σχέση; Ανατροφοδότηση; Μαθησιακά αποτελέσματα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.