Μουσικές του κόσμου στην εκπαίδευση: μια εθνομουσικολογική μελέτη

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή διερευνά μέσα από μια εθνομουσικολογική-εθνογραφική προσέγγιση τις εμπειρίες παιδιών Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης δύο δημοτικών σχολείων από ένα πρόγραμμα με Μουσικές του Κόσμου, το οποίο καταρτίστηκε με εθνομουσικολογικά κριτήρια και διδάχθηκε στα παιδιά από την ερευνήτρια-δασκάλα. Στόχος είναι η ανάδειξη των τρόπων με τους οποίους η ενασχόληση των παιδιών με τις μουσικές του προγράμματος –μια ενασχόληση που περιελάμβανε τόσο τη συμμετοχή τους σε δραστηριότητες μουσικής επιτέλεσης όσο και τη γνωριμία τους με το ιστορικό/πολιτισμικό πλαίσιο της κάθε μουσικής– βιώθηκε και αξιολογήθηκε από αυτά και ενδεχομένως τα επηρέασε σε γνωστικό, μουσικό, διαπροσωπικό-κοινωνικό ή άλλο επίπεδο. Οι απόψεις, οι σκέψεις, τα συναισθήματα και οι δράσεις των παιδιών αποτελούν κεντρικό αντικείμενο της διερεύνησης. Το εθνογραφικό υλικό, που συγκεντρώθηκε μεταξύ Οκτωβρίου του 2016 και Ιουνίου του 2017, προέρχεται από τη συμμετοχική παρατήρηση, από τις συνεντεύξεις/συζητήσεις με τα παιδιά και από τα πολ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis explores through an ethnomusicological-ethnographic perspective the experience of fifth- and sixth-grade children from two elementary schools with a World Musics program created on the basis of ethnomusicological considerations and taught to the children by the researcher-teacher. The aim is to identify how the children’s engagement with the musics offered in the program –an engagement that included their participation in performance activities as much as their learning about the historical/cultural context of the music– was experienced and evaluated by them, and possibly affected them on a cognitive, musical, interpersonal-social or other level. The views, thoughts, feelings and actions of the children constitute a central axis of the study. The ethnographic data, collected between October 2016 and June 2017, come from participant observation, interviews with the children, and their numerous texts. In the thesis, the dense narrative of the field research carried out ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57499
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57499
ND
57499
Εναλλακτικός τίτλος
World musics in education: an ethnomusicological study
Συγγραφέας
Παπαγεωργίου, Παναγιώτα (Πατρώνυμο: Φιλώτας)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Μουσικών Σπουδών. Τομέας Εθνομουσικολογίας και Πολιτισμικής Ανθρωπολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Παπαπαύλου Μαρία
Μυράλης Ιωάννης
Λαλιώτη Βασιλική
Κάβουρας Παύλος
Λιάβας Λάμπρος
Χρυσοστόμου Σμαράγδα
Κανελλόπουλος Παναγιώτης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Μουσική
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Εθνομουσικολογία; Σχολική μουσική εκπαίδευση; Μουσικές κουλτούρες του κόσμου; Εθνογραφική έρευνα; Πολιτισμικά ποικιλόμορφη μουσική εκπαίδευση; Ενεργητική ενασχόληση με τη μουσική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.