Αξιοποίηση φυσικού και οπτικού προγραμματισμού για τη διδασκαλία του ηλεκτρικού κυκλώματος στο δημοτικό σχολείο και διερεύνηση στάσεων απέναντι στη φυσική

Περίληψη

Από την ανασκόπηση της ελληνικής και διεθνούς βιβλιογραφίας διαπιστώνεται έλλειψη μελετών που ερευνούν τον ρόλο και τη σημασία του φυσικού προγραμματισμού και της χρήσης απτών συσκευών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Η παρούσα διατριβή επιχειρεί να διερευνήσει τον τρόπο με το οποίο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ο φυσικός και οπτικός προγραμματισμός για την ανάπτυξη μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (ΔΜΑ), η οποία θα αποτελέσει μια πρόταση διδασκαλίας εννοιών και εφαρμογών του ηλεκτρικού κυκλώματος για μαθήτριες και μαθητές της Ε΄ τάξης Δημοτικού. Με άλλα λόγια παρατηρούμε αν υπάρχει αναδόμηση των εναλλακτικών αντιλήψεων των μαθητριών και μαθητών, σε σχέση με τον ηλεκτρισμό και το ηλεκτρικό κύκλωμα και εξετάζουμε αν μπορούν να εφαρμόσουν σε μία πραγματική – απτή συσκευή τις ορθές αντιλήψεις που αποκόμισαν, ώστε να κατανοήσουν και να επεκτείνουν το πεδίο εφαρμογής του συγκεκριμένου θέματος. Ταυτόχρονα αναγνωρίζοντας τη σημασία των στάσεων και των κινήτρων στη διαδικασία της διδασκαλίας και ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The Greek and international literature review shows a lack of studies investigating the role and importance of physical programming and using tangible devices in primary education. This thesis attempts to examine how physical and visual programming could be utilized to develop a Teaching Learning Sequence (TLS), which will be a proposal for teaching concepts and applications of the electric circuit to students of fifth-grade Elementary students. In other words, we observe if there is a reconstruction of the students' alternative perceptions about electricity and the electric circuit, and we examine whether they can apply the correct perceptions they have obtained to a real-tangible device to understand and expand the field application of the specific subject. At the same time, recognizing the importance of attitudes and motivations in teaching and learning, we investigate children's attitudes concerning Natural Sciences before and after conducting the proposed TLS.A quasi-experimental ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57433
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57433
ND
57433
Εναλλακτικός τίτλος
Using physics and visual programming to teach electrical circuits in primary school and investigating attitudes toward physics
Συγγραφέας
Τζαγκαράκη, Ευφρανσία (Πατρώνυμο: Εμμανουήλ)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Καλογιαννάκης Μιχαήλ
Σταύρου Δημήτριος
Ζαράνης Νικόλαος
Αμπαρτζάκη Μαρία
Αμπατζίδης Γεώργιος
Μιχαηλίδη Αιμιλία
Παπαδάκης Σταμάτιος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΦυσική ➨ Φυσική, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Ηλεκτρισμός; Ηλεκτρικό κύκλωμα; Φυσικός προγραμματισμός; Micro:bit; Στάσεις; Δημοτικό
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.