Διερεύνηση των μοτίβων δεσμού παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ) με τη μητέρα και τον πατέρα τους και εφαρμογή μιας συμπεριφορικής - αναλυτικής παρέμβασης για τη βελτίωση του δεσμού

Περίληψη

Ο συναισθηματικός δεσμός βρέφους-γονιού αποτελεί μέρος της εξελικτικής διαδικασίας του ατόμου και αναπτύσσεται από τη βρεφική ηλικία, ακολουθώντας συγκεκριμένες ηλικιακές φάσεις ανάπτυξης. Παλαιότερες έρευνες, υποστήριζαν ότι οι ελλειμματικές κοινωνικές, επικοινωνιακές και συναισθηματικές δεξιότητες των παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) εμποδίζουν την ικανότητα τους να συνάψουν δεσμό με τα πρόσωπα φροντίδας (American Psychiatric Association, 1980 • Kanner, 1943). Πλήθος σύγχρονων ερευνών καταδεικνύουν τόσο την ικανότητα των παιδιών με ΔΑΦ να αναπτύσσουν δεσμό με τους γονείς τους όσο και τις δυσκολίες αξιολόγησης της ποιότητας δεσμού αυτών των παιδιών. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η ποιοτική διερεύνηση των μοτίβων δεσμού τεσσάρων αγοριών με ΔΑΦ, ηλικίας 2 έως 4 ετών, με τη μητέρα και τον πατέρα τους και η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας ενός Νατουραλιστικού Συμπεριφορικού-Αναλυτικού μοντέλου εκπαίδευσης γονέων, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας δεσμού των παιδιών με ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Attachment experiences are the foundation of socioemotional human development. Children’s with Autism Spectrum Disorder (ASD) social and emotional impairments are likely to pose a challenge for children and parents alike to develop a relationship based on secure attachment. The purpose of the present study was to investigate the attachment patterns of both mothers and fathers with their children with ASD and identify factors that hinder or affect the development of secure attachment. In addition, the aim of the study was to suggest a parent training program based on behavior analytic strategies which focuses on improving attachment by strengthening the quality of parent-child-with-autism interactions. The sample of the present study included four families that have a boy with ASD. The children’s age ranged from two to four years. The quality of the parent-child relationship was assessed using the Strange Situation Procedure (SSP). A multiple-baseline-across- response categories experim ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56669
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56669
ND
56669
Εναλλακτικός τίτλος
Studying the attachment patterns of both mothers and fathers with their child with autism spectrum disorder (ASD) and improving the quality of the attachment through a program based on naturalistic, behavior-analytic strategies
Συγγραφέας
Στεφανάκη, Αρετή (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Γενά Αγγελική
Τάνταρος Σπυρίδων
Γιαννοπούλου Ιωάννα
Βλάχου Αναστασία
Λεοντοπούλου Σοφία
Ράλλη Ασημίνα
Αντωνίου Φωτεινή
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Συναισθηματικός δεσμός; Διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ); Μοντέλο εκπαίδευσης γονέων με παιδί με ΔΑΦ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.