Η επίδραση ενός παρεμβατικού προγράμματος εκμάθησης χορού στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων παιδιών με διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού

Περίληψη

Σκοπός της έρευνας ήταν η διερεύνηση της επίδρασης ενός δομημένου προγράμματος εκμάθησης Ελληνικού παραδοσιακού χορού στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων (κοινωνική ανταπόκριση, κοινωνική συναλλαγή/αλληλεπίδραση, δεξιότητες προσοχής / λειτουργικό ρόλο στο παιχνίδι) παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) που συμμετείχαν σε ένα πρόγραμμα Ελληνικού παραδοσιακού χορού ενός σωματείου ειδικής αγωγής του νομού Θεσσαλονίκης. Ο στόχος ήταν να μελετηθεί αν ένα παρεμβατικό πρόγραμμα Ελληνικού παραδοσιακού χορού, μπορεί να έχει επίδρασή στη δημιουργία και στη διατήρηση κοινωνικών σχέσεων μεταξύ των παιδιών με ΔΑΦ. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι ο Ελληνικός Παραδοσιακός χορός είναι ένα μέσο που επιταχύνει την θετική ανάπτυξη διάφορων κοινωνικών μεταβλητών και που μπορεί να επηρεάσει θετικά τα παιδιά με ΔΑΦ και να τα βοηθήσει να βελτιώσουν τη βλεμματική επαφή, την κοινωνική ανταπόκριση, την προσαρμογή στις αλλαγές, να μειώσουν την κοινωνική αποφυγή και τις επιζήμιες κοινωνικές συμπε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this study was to investigate the impact of a structured Greek traditional dance program for the development of social skills (social response, social transaction / interaction, attention / functional role in play) of children with Autism Spectrum Disorder (ASD) who were participated in a dance program in a Special Education Association of the Prefecture of Thessaloniki. The aim was to study whether an interventionist program of Greek traditional dance may have an impact on the creation and maintenance of social relationships among children with ASD. The results of the research showed that dance accelerates the positive development of various social variables and that can have a very positive effect on children with ASD and help them improve eye contact, social responsiveness, adapt to changes and limited social avoidance and harmful social behaviors. It also strengthened children in areas of sociability, solidarity and empathy, strengthening social initiation, reciproci ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 5/2026)
DOI
10.12681/eadd/56638
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56638
ND
56638
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of an interventional dance program on the development of social skills in children with autism spectrum disorder
Συγγραφέας
Λίλου, Ολυμπία (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών στη Φυσική Αγωγή
Εξεταστική επιτροπή
Δούκα Στυλιανή
Ευαγγελινού Χριστίνα
Λυκεσάς Γεώργιος
Τσιμάρας Βασίλειος
Φωτιάδου Ελένη
Φιλίππου Φίλιππος
Αργυριάδου Ειρήνη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
ΔΑΦ; Xορός; Ελληνικός παραδοσιακός χορός; Kοινωνικές δεξιότητες; Kοινωνική ανταπόκριση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.