Μελέτη των δημογραφικών παραγόντων και της συμβολής της δια βίου μάθησης στην επαγγελματική ικανοποίηση και δέσμευση του ανθρώπινου δυναμικού: η περίπτωση των εκπαιδευτικών

Περίληψη

Στο πεδίο της εκπαίδευσης, η εργασιακή (επαγγελματική) ικανοποίηση και δέσμευση, και στον αντίποδα αυτών η εξουθένωση, αποτελούν τρία φαινόμενα, με αυξανόμενο ερευνητικό ενδιαφέρον, καθώς επηρεάζουν την ανάπτυξη και ευημερία του ανθρωπίνου δυναμικού. Παράλληλα, η δια βίου μάθηση, κυρίως με τη μορφή επιμορφωτικών δραστηριοτήτων στο πεδίο της μη τυπικής εκπαίδευσης γίνεται ολοένα και πιο σημαντική ως μέσο που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη και ευημερία των εκπαιδευτικών και την αποδοτικότητα των οργανισμών, στους οποίους το δυναμικό αυτό απασχολείται. Σε μια προσπάθεια σύνδεσης των παραπάνω, η παρούσα διδακτορική διατριβή διερευνά τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με (α) το επίπεδο εργασιακής ικανοποίησης, δέσμευσης και εξουθένωσης που βιώνουν ως απασχολούμενοι/ες στο σχολικό περιβάλλον, και, (β) τον δυνητικό ρόλο που μπορεί να παίξει η επιμόρφωση στη διαμόρφωση του επιπέδου ικανοποίησης, δέσμευσης και εξουθένωσης. Τόσο για το (α) όσο και για το (β) η διερεύνηση γίνεται κατά κύριο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Ιn the field of education, job satisfaction and work engagement, and in their opposite edge the burnout effect, constitute three phenomena of increasing research interest, as they affect the development and well-being of human resources. At the same time, lifelong learning, mainly in the form of informal educational activities, is also of increasing interest as a means that potentially can influence the development and the well-being of teachers and the efficiency of school organizations. In an attempt to connect the above, this doctoral thesis investigates the views of teachers regarding (a) the level of job satisfaction, work engagement and burnout that they experience as employees, and, (b) the potential contribution of training in shaping the level of satisfaction, engagement and burnout. For both (a) and (b) our work focuses on the effect of personal, professional and educational factors on the above-mentioned phenomena. The work includes a theoretical and an empirical part. In th ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 9/2026)
DOI
10.12681/eadd/56610
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56610
ND
56610
Εναλλακτικός τίτλος
A study of demographic factors and the contribution of lifelong learning to the job satisfaction and work engagement of human resources: the case of teachers
Συγγραφέας
Αμπατζόγλου, Αναστασία (Πατρώνυμο: Σταύρος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Φώκιαλη Περσεφόνη
Ανδρεαδάκης Νικόλαος
Ράπτης Νικόλαος
Βιτσιλάκη Χρυσή
Σταμάτης Παναγιώτης
Γουβιάς Διονύσιος
Κουρουτσίδου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Οργανωσιακή συμπεριφορά και Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού
Λέξεις-κλειδιά
Εργασιακή ικανοποίηση; Εργασιακή δέσμευση; Εργασιακή εξουθένωση; Εκπαιδευτικοί; Συμβολή της δια βίου μάθησης; Δημογραφικοί παράγοντες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.