Διερεύνηση των κοινωνικών σχέσεων συνομηλίκων στη σχολική τάξη, στο πλαίσιο μιας παρέμβασης χορωδιακής μουσικής εκπαίδευσης

Περίληψη

Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το ζήτημα των κοινωνικών σχέσεων μεταξύ των συνομηλίκων μαθητών στην ομάδα της τάξης και το συνδέει με τη διδασκαλία της χορωδίας, στο μάθημα της μουσικής στο γυμνάσιο. Συγκεκριμένα, διερευνάται αν και κατά πόσον οι κοινωνικές σχέσεις των μαθητών μεταβάλλονται, μετά από μια παρέμβαση χορωδιακής εκπαίδευσης στη γενική τάξη που εντάσσεται στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος της μουσικής στο γυμνάσιο. Στο θεωρητικό μέρος αναλύεται ο συμβολικός χαρακτήρας της ανθρώπινης επικοινωνίας και η σημασία που έχουν οι κοινωνικές σχέσεις μεταξύ των μαθητών, η ποιότητα των οποίων προωθείται μέσω της συνεργατικής μάθησης. Ακολούθως, παρουσιάζεται η συμβολή της χορωδιακή εκπαίδευση στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών και τα οφέλη που προσφέρει. Στο ερευνητικό μέρος παρουσιάζονται οι στόχοι, τα ερευνητικά ερωτήματα και η μεθοδολογία της έρευνας. Το πειραματικό σχέδιο είναι η κεντρική ερευνητική επιλογή. Η μέτρηση των κοινωνικών σχέσεων των μαθητών γίνεται π ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the present work, the peer social relations are discussed in personal and group class context, when choir practice takes place during the school music lessons. This research aims to explore whether relations undergo shifts following choir lessons, that are designed for the general class and are included in the music class curriculum. The theoretical background lays on the symbolic interaction theory and the acknowledgment that peers’ relations play a unique and important role in social development of early adolescents. As far as school class is concerned, communication and general interactions that evolve during collaborative forms of learning are found to promote increasing quality of relations while contributing to the cognitive, emotional, and social development of students. Additionally, there is a large body of research that underlines the importance of formal and informal choral music education and practice, and provides evidence that students being members of a choir can impr ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/55746
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55746
ND
55746
Εναλλακτικός τίτλος
Investigation of peer social relations in the classroom, in the context of a choral music education intervention
Συγγραφέας
Ανδρεαδέλλη, Ελένη (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Μπίκος Κωνσταντίνος
Τσιούμης Κωνσταντίνος
Σταμοβλάσης Δημήτριος
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
Θωΐδης Ιωάννης
Στάμου Λελούδα
Χανιωτάκης Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Μουσική
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Αλληλεπίδραση; Σχέσεις συνομηλίκων; Σχολική τάξη; Χορωδιακή εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.