Παιδικό παιχνίδι και δημόσιος χώρος: εθνογραφικά παραδείγματα από το Αγρίνιο

Περίληψη

H παρούσα επιστημονική εργασία έχει ως αντικείμενο τη διερεύνηση ερωτημάτων γύρω από τη σχέση που αναπτύσσουν τα σύγχρονα παιδιά με το φυσικό και τον ψηφιακό χώρο κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, μέσα από την εθνογραφική μελέτη δύο ομάδων παιδιών ηλικίας 7-14 ετών που έπαιζαν σε δημόσιους χώρους της πόλης του Αγρινίου το 2016-2017. Η διατριβή χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος, το οποίο αποτελείται από δύο κεφάλαια, παρουσιάζονται τα ερευνητικά ερωτήματα της διατριβής και αναλύονται οι βασικές θεωρητικές αφετηρίες της εργασίας με άξονα τις θέσεις της Νέας Κοινωνιολογίας της παιδικής ηλικίας και τις σύγχρονες θεωρίες του υλικού πολιτισμού. Στην εισαγωγή γίνεται συζήτηση των ορισμών βασικών εννοιών της διατριβής και αναλύονται οι στόχοι της. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται ανασκόπηση των διεθνών και ελληνικών ερευνών με αντικείμενο την παιδική ηλικία και το παιχνίδι, καθώς και τη σχέση του παιδικού παιχνιδιού με το δημόσιο χώρο και ειδικότερα με: το χώρο της γειτονιάς, το σχολικό προαύλιο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis deals with questions concerning the relationship of contemporary children with physical and digital environments during play in public space. It does so by drawing on an ethnographic study of two groups of children, aged 7-14 years, who played in three public spaces of the city of Agrinion in 2016-2017. The thesis is divided in two parts. The first part, which consists of two chapters, deals with the theoretical framing of the thesis, with emphasis on the New Sociology of Childhood and recent theoretical developments on Material Culture Studies. In the introduction, the objectives of the thesis are analyzed and the basic analytical concepts are discussed. Chapter 1 presents a historical and theoretical review of international and Greek research on the relationship between children's play and space, and in particular with the three public spaces addressed in the thesis: the neighborhood, the schoolyard and the public playground in rural and urban environments. The sec ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/55035
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55035
ND
55035
Εναλλακτικός τίτλος
Children's play and public space: ethnographic examples from the city of Agrinion
Συγγραφέας
Παπασωτήρη, Γαρυφαλιά (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Ιστορίας - Αρχαιολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Γκουγκουλή Γεωργία-Κλειώ
Καρακατσάνη Δέσποινα
Κόμης Βασίλειος
Ρήγα Βασιλική
Σωτηρόπουλος Λεωνίδας
Μπότσογλου Καφένια
Κακανά Δόμνα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Κοινωνικές επιστήμες, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Υπαίθριο παιδικό παιχνίδι; Παιδιά και δημόσιος χώρος; Αστική εθνογραφία; Παιχνίδι στην παιδική χαρά; Παιχνίδι στη γειτονιά; Παιχνίδι στο σχολικό προαύλιο; Υβριδικό παιχνίδι
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)