Αγωγή υγείας στα αναλυτικά προγράμματα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα: πολιτικός σχεδιασμός και εκπαιδευτική πρακτική

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή συνιστά μια κριτική διερεύνηση των αναλυτικών προγραμμάτων της αγωγής υγείας (SHEC) στα ελληνικά σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Διερευνά θεωρητικά βασικά αιτήματα πολιτικής της εκπαίδευσης στο ευρωπαϊκό περιβάλλον και στη συνέχεια ανιχνεύει τα αποτελέσματα αυτού στην εφαρμοσμένη ελληνική εκπαιδευτική πολιτική. Στη συνέχεια, βασιζόμενη σε μελέτη περίπτωσης της υλοποίησης προγράμματος αγωγής υγείας σε ελληνικό γυμνάσιο, η παρούσα εργασόα διερευνά τις θεμελιωμένες εμπειρίες στη θέσπιση της εκπαιδευτικής πολιτικής με αναφορά στην αγωγή υγεία. Η μελέτη διερευνά τους τρόπους με τους οποίους ο σχεδιασμός της εκπαιδευτικής πολιτικής ενημερώνεται από βασικές αρχές ισότητας για την προαγωγή της υγείας. Στη συνέχεια, εξετάζει την αλληλεπίδραση μεταξύ του ελληνικού εκπαιδευτικού πλαισίου και της εφαρμογής της συγκεκριμένης πολιτικής. Τέλος, διερευνά τον τρόπο διαπραγμάτευσης των αρχών του σχεδίου εκπαιδευτικής πολιτικής στη σχολική πρακτική, ακολουθώνυας την ερμηνευτικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis is a critical exploration of the school health education curriculum (SHEC) in Greek secondary schools. In the main, the study interrogates theoretically key policy demands in the European setting and then traces the outcomes of this in the Greek secondary school sector in terms of policy and principles for action. Then drawing on a case study of the health education provision in one Greek secondary school, the thesis explores some of the grounded experiences in health education policy enactment. The study explores the ways in which the SHEC policy plan is informed by key health promotion egalitarian principles. Then, it considers the interaction between the Greek educational context and the SHEC. Finally, it explores how the SHEC policy plan principles are negotiated in school practice. This case study adopts interpretivist research methodology and critical theory in exploring the continuum from policy plan to curriculum enactment. A range of qualitative research methods ar ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/54829
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54829
ND
54829
Εναλλακτικός τίτλος
The school health education curriculum in Greek secondary schools: policy and practice
Συγγραφέας
Σουλτάτου, Πελαγία (Πατρώνυμο: Μιχαήλ)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
King's College London. School of Social Science and Public Policy. Department of Education and Professional Studies
Εξεταστική επιτροπή
Papadopoulos Irene
Athanasiou Kyriacos
Peter Duncan
Meg Maguire
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Αγωγή και προαγωγή υγείας; Εκπαιδευτική έρευνα; Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης
Χώρα
Ηνωμένο Βασίλειο
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.