Γραμμικές καθετότητες: δομική συμβίωση μεταξύ χρωματικών και μικροτονικών συναθροίσεων στο Contretemps του Georges Aperghis: σώματα (2019), για διάχυτους, συνθετικούς ήχους και μεγάλο σύνολο

Περίληψη

Αυτή η διατριβή στοχεύει στο να φωτίσει πτυχές της αρμονικής κατασκευής στο έργο "Contretemps" του Georges Aperghis, μιας σύνθεσης διάρκειας είκοσι λεπτών για σοπράνο και μεγάλο σύνολο. Το θεμέλιο αυτής της ανάλυσης είναι η υπόθεση ότι το έργο διέπεται από εμβληματικές διαστηματικές συναθροίσεις, ενώ οι γραμμικές και κάθετες υποστάσεις τους είναι άρρηκτα συνυφασμένες μεταξύ τους, διαμορφώνοντας καθολικά αξιώματα για την αρμονική κατασκευή του έργου. Μέσω μιας σειράς αναγωγών και προεκτασιακών αναλύσεων, η έρευνα εξετάζει τον ρόλο των γραμμικών φθογγικών συναθροισμάτων που διατυπώνονται μέσα από διάφορους ενόργανους συνδιασμούς. Αυτή η ανάλυση χρησιμοποιεί τη θεωρία φθογγικών συνόλων του Αλλεν Φόρτε για την αναπαράσταση των διαστηματικών δομών, ενώ το 24-τόνο συγγερασμένο σύστημα (24-TET) χρησιμεύει ως σημείο αναφοράς για την οργάνωση των χρωματικών και μικροτονικών φθογγικών συναθροίσεων. Η συνεχής μίξη χρωματικών και μικροτονικών στοιχείων διαμορφώνει ένα κορεσμένο διαστηματικά ηχοτο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation aims to shed light on aspects of harmonic construction in Georges Aperghis' Contretemps, a twenty-minute composition for soprano and large ensemble. The foundation of this analysis is the hypothesis that the piece is governed by emblematic intervallic aggregations while their linear and vertical hypostases are inextricably intertwined with each other, formulating global axioms for the harmonic construction of the piece. Through a series of reductions and prolongational analyses, the research explores the role of the linear pitch aggregations articulated in various instrumental combinations. This analysis uses Allen Forte's pitch-class set theory for the representation of the intervallic structures, while 24-tone equal temperament (24-TET) serves as a point of reference in organizing the chromatic and microtonal pitch aggregations. The continual fusion of chromatic and microtonal entities forges a saturated soundscape with, sometimes, indiscernible chordal construction ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/54737
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54737
ND
54737
Εναλλακτικός τίτλος
Linear verticalities: structural symbiosis among chromatic and microtonal aggregations in Georges Aperghis' Contretemps: les instances (2019) for diffused, synthesized sounds and large ensemble
Συγγραφέας
Δήμου, Στυλιανός (Πατρώνυμο: Στέφανος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Columbia University
Εξεταστική επιτροπή
Lewis George
Garton Bradford
Wubbels Eric
Malt Mikhail
Friedrich Haas Georg
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Μουσική
Λέξεις-κλειδιά
Γιώργος Απέργης; Μικτή ηλεκτροακουστική σύνθεση; Μικροτονική μουσική; Γραμμικές καθετότητες; Σώματα (2019)
Χώρα
Η.Π.Α.
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.