Επιπολιτισμός, άγχος, αυτοεκτίμηση και ακαδημαϊκή επίδοση μεταναστών μαθητών στο ελληνικό σχολείο

Περίληψη

Η μετανάστευση αποτελεί ένα πολυδιάστατο φαινόμενο που επηρεάζει τόσο την κοινωνία όσο και τα άτομα και αποτελεί αντικείμενο ακαδημαϊκού ενδιαφέροντος διεθνώς. Παρόλο που η μετανάστευση είναι συχνά εκούσια, συνδέεται με δυσκολίες προσαρμογής των ατόμων στη χώρα φιλοξενίας, οι οποίες προκαλούνται από την έλλειψη επικοινωνιακών δεξιοτήτων, τις διαφορές μεταξύ της κουλτούρας της χώρας προέλευσης και εκείνης της χώρας φιλοξενίας, τις διακρίσεις σε βάρος των μεταναστριών/μεταναστών και την έλλειψη υποστηρικτικών κοινωνικών δικτύων. Η έννοια του επιπολιτισμού συνδέεται με τη διαδικασία της μετανάστευσης και αναφέρεται στις διεργασίες που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια της διαπολιτισμικής επαφής διαφορετικών ομάδων και οδηγούν σε μετασχηματισμό των πολιτισμικών στοιχείων που διέπουν είτε μία είτε όλες τις ομάδες αυτές. Υπάρχουν πολλές θεωρίες και μοντέλα επιπολιτισμού που έχουν αναπτυχθεί. Η παρούσα ανάλυση παρουσιάζει τα αποτελέσματα μιας έρευνας σχετικά με τις επιλεγμένες στρατηγικές επιπολιτι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Immigration constitutes a multidimensional phenomenon that affects both the society and the individuals and is a subject of academic interest internationally. Even though immigration is often voluntary, it is linked to adjustment difficulties of individuals to the host country, which are triggered by the lack of communicational skills, differences between the heritage and the host culture, discrimination against immigrants and lack of supporting social networks. Acculturation, which is related to immigration, refers to the processes that occur during the contact of different cultural groups and could lead to changes in their original cultural patterns. There are many acculturation theories and models developed. The current analysis presents the results of a study about the chosen acculturation strategies of 201 Albanian immigrant adolescents in Greece, based to the acculturation model of Berry (1997), which describes four acculturation strategies: integration, assimilation, separation, ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/54626
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54626
ND
54626
Εναλλακτικός τίτλος
Acculturation, anxiety, self-esteem and academic performance of immigrant students in the Greek school
Συγγραφέας
Σιαβίκη, Χριστίνα (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας
Εξεταστική επιτροπή
Νικολάου Γεώργιος
Φτερνιάτη Άννα
Παναγιωτοπούλου Πετρούλα
Παυλόπουλος Βασίλειος
Γκόβαρης Χρήστος
Μάγος Κωνσταντίνος
Δημάκος Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Επιπολιτισμός; Μετανάστευση; Άγχος; Αυτοεκτίμηση; Ακαδημαϊκή επίδοση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)