H ενσωμάτωση των μαθηματικών και των εικαστικών τεχνών στη διδασκαλία και μάθηση μέσα από τη συνεργασία εκπαιδευτικών

Περίληψη

Η διατριβή εστιάζει στην ανάπτυξη συνδέσεων μεταξύ μαθηματικών και εικαστικών τεχνών στην εκπαίδευση, στο πλαίσιο της καθημερινής σχολικής διδασκαλίας. Στόχος της είναι η δημιουργία μίας κοινότητας πρακτικής η οποία στοχεύει στην ενσωμάτωση των μαθηματικών και των εικαστικών τεχνών στη διδασκαλία και μάθηση, μέσα από την αλληλεπίδραση των δύο κοινοτήτων: της μαθηματικής εκπαιδευτικής κοινότητας και της εικαστικής εκπαιδευτικής κοινότητας. Συγκεκριμένα, ασχολείται με τη διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ μαθηματικών και εικαστικών όπως αυτές εμφανίζονται στο σύνηθες σχολικό πλαίσιο, καθώς και στη συνεργασία των εκπαιδευτικών των δυο πεδίων. Βασικό στοιχείο στη συνεργασία είναι τα εμπόδια, ή αλλιώς όρια, τα οποία υπάρχουν μεταξύ των δυο κοινοτήτων και με τα οποία μπορεί να έρθουν αντιμέτωποι οι εκπαιδευτικοί, και το πως μπορούν να τα διαπεράσουν κατά τη δημιουργία μιας πρακτικής ενσωμάτωσης των δύο πεδίων στη διδασκαλία και μάθηση. Στο θεωρητικό υπόβαθρο ορίζονται οι όροι: α) ενσωμάτωση της τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The dissertation focuses on the development of connections between mathematics and visual arts in education within the daily school teaching context. Its goal is to create a community of practice aiming at the integration of mathematics and the visual arts in teaching and learning through the interaction of two communities: the mathematical education community and the visual arts education community. Specifically, it deals with exploring the relationships between mathematics and visual arts as they manifest in the typical school framework, as well as the collaboration of teachers from both fields. A key element in this collaboration is the barriers, or boundaries, that exist between the two communities, and how teachers can overcome them while creating a practice that integrates both fields into teaching and learning. The theoretical background defines the terms: a) integration of art into mathematical education, b) collaboration of teachers from the perspective of communities of pract ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/54495
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54495
ND
54495
Εναλλακτικός τίτλος
The integration of mathematics and visual arts in teaching and learning in the context of teacher collaboration
Συγγραφέας
Χούτου, Χρυσούλα (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Μαθηματικών. Τομέας Διδακτικής των Μαθηματικών
Εξεταστική επιτροπή
Πόταρη Δέσποινα
Σακονίδης Χαράλαμπος
Σταθοπούλου Χαρούλα
Skott Jeppe
Κυνηγός Πολυχρόνης
Ψυχάρης Γεώργιος
Τριανταφύλλου Χρυσαυγή
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΜαθηματικά ➨ Διεπιστημονικές εφαρμογές των μαθηματικών
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Ενσωμάτωση των τεχνών στην εκπαίδευση; Μαθηματικά; Εικαστικές τέχνες; Ενσωμάτωση μαθηματικών και εικαστικών τεχνών στην εκπαίδευση; Εκπαιδευτικοί μαθηματικών; Εκπαιδευτικοί εικαστικών τεχνών; ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; Μάθηση των μαθηματικών; Διδασκαλία των εικαστικών τεχνών; Μάθηση των εικαστικών τεχνών; Συνεργασία εκπαιδευτικών; Κοινότητες πρακτικής; Όρια; Διέλευση ορίων; Διδακτική των μαθηματικών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)