Η επίδραση ενός προγράμματος ενδυνάμωσης στα κίνητρα, την αυτοεκτίμηση και την πρόθεση για εξωσχολική φυσική δραστηριότητα μαθητών/τριών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα φανερώνουν σημαντική πτώση της μυϊκής δύναμης των νέων ενώ ταυτόχρονα οι έφηβοι μαθητές/τριες παρουσιάζουν ανησυχητικά χαμηλά επίπεδα φυσικής δραστηριότητας αποτελώντας ομάδα υψηλού κινδύνου. Η προπόνηση με ιμάντες αιώρησης αποτελεί μια καινοτόμα και ελκυστική πρόταση άσκησης στον εξωσχολικό αθλητισμό, με πλεονεκτήματα την ασφάλεια κατά την εκτέλεση και τη βελτίωση της δύναμης σε σύντομο χρονικό διάστημα. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η δημιουργία και εφαρμογή ενός ελκυστικού προγράμματος ενδυνάμωσης με ιμάντες αιώρησης, βασισμένο στις αρχές της θεωρίας του Αυτοπροσδιορισμού, για την αύξηση της αυτονομίας, των κινήτρων, της αυτοεκτίμησης και της πρόθεσης για εξωσχολική φυσική δραστηριότητα σε έφηβους μαθητές/τριες στο σχολείο. Συγκεκριμένα, διερευνήθηκε η επίδραση ενός προγράμματος ενδυνάμωσης με ιμάντες αιώρησης α) στα κίνητρα, β) την αυτοεκτίμηση, γ) την πρόθεση για εξωσχολική φυσική δραστηριότητα και δ) τη δύναμη έφηβων μαθητών/τριών, καθώς και πιθανέ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Recent research data reveal a significant decline in muscle strength of youth, while at the same time adolescent students show alarmingly low levels of physical activity, constituting a high-risk group. Suspension training is an innovative and attractive exercise recommendation in extracurricular sports, with advantages such as safety during execution and improvement of strength in a short period of time. The purpose of the present research was to create and implement an attractive suspension training program, based on the principles of Self-Determination Theory, to increase autonomy, motivation, self-esteem and intention for leisure time physical activity in adolescent students at school. Specifically, the effect of a muscle strengthening program with suspension training equipment on a) motivation, b) self-esteem, c) intention for leisure-time physical activity and d) strength of adolescent students was investigated, as well as possible differences due to gender and age. Questionnaire ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 7/2025)
DOI
10.12681/eadd/54373
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54373
ND
54373
Εναλλακτικός τίτλος
Effect of a muscle strengthening program in motives, self-esteem and intention for leisure time physical activity of secondary education students
Συγγραφέας
Κατσάνης, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Κλωνάρης)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών στη Φυσική Αγωγή
Εξεταστική επιτροπή
Χατζόπουλος Δημήτριος
Τζέτζης Γεώργιος
Μπαρκούκης Βασίλειος
Δανιά Ασπασία
Μάνου Βασιλική
Παπαδόπουλος Παναγιώτης
Λόλα Αφροδίτη
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΕπιστήμες Υγείας ➨ Επιστήμη άθλησης
Λέξεις-κλειδιά
Μυϊκή ενδυνάμωση; Φυσική αγωγή; Κίνητρα; Αυτοεκτίμηση; Εξωσχολική φυσική δραστηριότητα; Πρόθεση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.