|
Περίληψη
ΟΙ ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΕΙΝΑΙ: 1. ΝΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΕΙ Η ΕΙΚΟΝΑ ΕΑΥΤΟΥ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΚΑΡΚΙΝΟ ΣΕ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΥΓΙΗ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΑΝΑΙΜΙΑ. Η ΕΙΚΟΝΑ ΕΑΥΤΟΥ ΜΕΛΕΤΗΘΗΚΕ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΑΠΑΡΤΙΖΟΥΝ: Α) ΦΥΣΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ, Β) ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, Γ) ΑΓΧΟΣ, Δ) ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΚΑΙ Ε) ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ. 2. ΝΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΟΥΝ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΚΑΡΚΙΝΟ ΟΣΟΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΕΝΤΕ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ. 3. ΝΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΟΥΝ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟΙ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΚΑΡΚΙΝΟ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΕΝΤΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ. ΜΕΛΕΤΗΘΗΚΑΝ 165 ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΚΑΡΚΙΝΟ ΚΑΙ Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ. ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Η ΚΛΙΜΑΚΑ PIERS-HARRIS "ΠΩΣ ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ". ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΔΕΙΞΑΝ ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΚΑΡΚΙΝΟ ΕΧΟΥΝ ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ. ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ (P = 0,001 ...
ΟΙ ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΕΙΝΑΙ: 1. ΝΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΕΙ Η ΕΙΚΟΝΑ ΕΑΥΤΟΥ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΚΑΡΚΙΝΟ ΣΕ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΥΓΙΗ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΑΝΑΙΜΙΑ. Η ΕΙΚΟΝΑ ΕΑΥΤΟΥ ΜΕΛΕΤΗΘΗΚΕ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΑΠΑΡΤΙΖΟΥΝ: Α) ΦΥΣΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ, Β) ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, Γ) ΑΓΧΟΣ, Δ) ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΚΑΙ Ε) ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ. 2. ΝΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΟΥΝ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΚΑΡΚΙΝΟ ΟΣΟΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΕΝΤΕ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ. 3. ΝΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΟΥΝ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟΙ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΚΑΡΚΙΝΟ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΕΝΤΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ. ΜΕΛΕΤΗΘΗΚΑΝ 165 ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΚΑΡΚΙΝΟ ΚΑΙ Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ. ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Η ΚΛΙΜΑΚΑ PIERS-HARRIS "ΠΩΣ ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ". ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΔΕΙΞΑΝ ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΚΑΡΚΙΝΟ ΕΧΟΥΝ ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ. ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ (P = 0,001) ΕΙΔΙΚΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΤΩ ΤΩΝ ΔΩΔΕΚΑ ΧΡΟΝΩΝ. ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΧΑΜΗΛΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ(P = 0,001), ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΑ ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΑ (P = 0,001) ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΓΙΕΙΣ ΟΜΗΛΙΚΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΚΑΙ ΣΑΦΕΣΤΕΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΗΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΤΑ ΑΦΟΡΟΥΝ. Η ΑΡΡΩΣΤΙΑ ΚΑΙ Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΩΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΕΑΥΤΟΥ ΤΟΥΣ (P = 0,002) ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
THE PURPOSES OF THE STUDY ARE: 1) TO INVESTIGATE THE BODY IMAGE THAT CHILDREN WITH CANCER HAVE COMPARED WITH HEALTHY CHILDREN AND CHILDREN WITH MEDITERRANEANANAEMIA. MORE CONCRETELY TO STUDY THE BODY IMAGE IN RELATION WITH THE FACTORSCOMPOSING IT: A) PHYSICAL APPEARANCE, B) BEHAVIOR, C) ANXIETY, D) INTELLECTUAL AND SCHOOL STATUS AND E) HAPPINESS AND SATISFACTION. 2) TO DETERMINE WHETHERCERTAIN DEMOGRAPHIC FACTORS INFLUENCE THE IMAGE THAT CHILDREN WITH CANCER HAVE CONCERNING ABOUT FIVE FACTORS. 3) TO DETERMINE WHETHER CERTAIN DEMOGRAPHIC AND PSYCHOLOGICAL FACTORS INFLUENCE SELF-PERCEPTION OF CHILDREN WITH CANCER ABOUT FIVE FACTORS. EXAMINED 165 CHILDREN WITH CANCER THE SELECTION OF THE INFORMATION WAS DONE FROM AN INTERVIEW OF THE RESEARCHER WITH CHILDREN OF THE THREE GROUPS. THE PIERS-HARRIS SCALE "HOW I FEEL ABOUT MYSELF" WAS USED AS AN INSTRUMENT FOR ALL THE GROUPS OF CHILDREN. THE RESULTS OF THE ANALYSIS OF THE DATA SHOWED THAT THE CHILDREN WITH CANCER HAVE A NEGATIVE SELF ...
THE PURPOSES OF THE STUDY ARE: 1) TO INVESTIGATE THE BODY IMAGE THAT CHILDREN WITH CANCER HAVE COMPARED WITH HEALTHY CHILDREN AND CHILDREN WITH MEDITERRANEANANAEMIA. MORE CONCRETELY TO STUDY THE BODY IMAGE IN RELATION WITH THE FACTORSCOMPOSING IT: A) PHYSICAL APPEARANCE, B) BEHAVIOR, C) ANXIETY, D) INTELLECTUAL AND SCHOOL STATUS AND E) HAPPINESS AND SATISFACTION. 2) TO DETERMINE WHETHERCERTAIN DEMOGRAPHIC FACTORS INFLUENCE THE IMAGE THAT CHILDREN WITH CANCER HAVE CONCERNING ABOUT FIVE FACTORS. 3) TO DETERMINE WHETHER CERTAIN DEMOGRAPHIC AND PSYCHOLOGICAL FACTORS INFLUENCE SELF-PERCEPTION OF CHILDREN WITH CANCER ABOUT FIVE FACTORS. EXAMINED 165 CHILDREN WITH CANCER THE SELECTION OF THE INFORMATION WAS DONE FROM AN INTERVIEW OF THE RESEARCHER WITH CHILDREN OF THE THREE GROUPS. THE PIERS-HARRIS SCALE "HOW I FEEL ABOUT MYSELF" WAS USED AS AN INSTRUMENT FOR ALL THE GROUPS OF CHILDREN. THE RESULTS OF THE ANALYSIS OF THE DATA SHOWED THAT THE CHILDREN WITH CANCER HAVE A NEGATIVE SELF-CONCEPT IN COMPARISON WITH THE HEALTHY ONES. IN MORE DETAIL, THEY PRESENT BEHAVIOR PROBLEMS (P = 0,001) ESPECIALLY CHILDREN UNDER 12. THEIR DISEASE HINDERS THEIR PROPER INTELLECTUAL AND SCHOOL STATUS (P = 0,001). THEY FEEL LESS HAPPY AND SATISFIED (P = 0,001) THAN THE HEALTHY ONES OF THE SAME AGE AND THEY DEMAND MORE AND CLEARER INFORMATION ON MATTERS THAT CONCERN THEM. THE DISEASE AND THE TREATMENT CAUSE PHYSICAL CHANGES TO THE CHILDREN (P = 0,002) WHICH INFLUENCE THE SELF-CONCEPT.
περισσότερα
 | |
 | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (7.34 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|  | Online παραγγελία της διατριβής (σε έντυπη ή ψηφιακή μορφή) (Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή) |
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ
Είσοδος
/ Εγγραφή
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
DOI | 10.12681/eadd/5404 | Διεύθυνση Handle | http://hdl.handle.net/10442/hedi/5404 | ND | 5404 | Εναλλακτικός τίτλος | STUDY OF THE PERCEPTION OF SELF-CONCEPT OF CHILDREN WITH CANCER IN RELATION TO THE CHANGES OF BODY IMAGE
| Συγγραφέας | ΚΥΡΙΤΣΗ-ΚΟΥΚΟΥΛΑΡΗ, ΕΛΕΝΗ | Ημερομηνία | 1996 |
Ίδρυμα | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Νοσηλευτικής |
Εξεταστική επιτροπή | ΡΑΓΙΑ ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ ΔΑΝΑΗ ΚΑΛΑΝΤΖΗ-ΑΖΙΖΙ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΤΖΑΒΑΡΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΑΝΤΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ |
Επιστημονικό πεδίο | Ιατρική & Επιστήμες Υγείας Επιστήμες Υγείας |
Λέξεις-κλειδιά | ΑΛΛΑΓΗ ΕΙΚΟΝΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΑΝΤΙΛΗΨΗ; Βαρειά αρρώστια και αυτοεκτίμηση; ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑ ΕΑΥΤΟΥ; ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑ ΣΩΜΑΤΟΣ; ΣΧΕΣΗ ΕΙΚΟΝΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑΣ ΕΑΥΤΟΥ; ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΡΩΣΤΙΑ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑ ΣΩΜΑΤΟΣ; ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΡΩΣΤΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΠΑΙΔΙΟΥ | Χώρα | Ελλάδα |
Γλώσσα | Ελληνικά |
|
λιγότερα
περισσότερα
|