H επίδραση του περιβάλλοντος εκπαίδευσης και της συναισθηματικής νοημοσύνης στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης στους φοιτητές σχολών επιστημών υγείας

Περίληψη

Εισαγωγή: Οι επαγγελματίες υγείας προσπαθούν να παρέχουν την καλύτερη δυνατή ποιότητα φροντίδας στους ασθενείς τους, σε ένα στρεσογόνο και συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Η κριτική σκέψη αποτελεί βασική δεξιότητα των επαγγελματιών υγείας. Η κριτική σκέψη (ΚΣ) θα πρέπει να καλλιεργείται το συντομότερο δυνατό, ιδανικά κατά τη διάρκεια των προπτυχιακών σπουδών, δεδομένου ότι βοηθάει τους επαγγελματίες υγείας να παρέχουν καλύτερη ποιότητα φροντίδας στους ασθενείς τους. Ωστόσο, η ΚΣ δεν καλλιεργείται επαρκώς κατά τη διάρκεια των σπουδών των φοιτητών/τριών επιστημών υγείας και σπάνια τίθεται στο επίκεντρο της διδασκαλίας. Μελέτες έχουν αναδείξει τροποποιήσιμους παράγοντες όπως: το περιβάλλον εκπαίδευσης και τη συναισθηματική νοημοσύνη που μέσω αυτών μπορεί να καλλιεργηθεί η ΚΣ σε προπτυχιακό επίπεδο. Όμως παρά το γεγονός ότι έχουν αναδειχθεί οι παράγοντες που επηρεάζουν την κριτική σκέψη, οι φοιτητές/ήτριες σχολών επιστημών υγείας δε φαίνεται να αναπτύσσουν επαρκώς την ΚΣ τους κατά τη δ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Background: Health care professionals strive to provide the best quality of care to their patients in a stressful and constantly changing environment. Critical thinking is an essential skill of health care professionals. Critical thinking (CΤ) should be cultivated as early as possible, ideally during undergraduate studies, as it helps healthcare professionals provide better quality care to their patients. However, CT is not sufficiently cultivated during undergraduate studies of healthcare students and is rarely considered a critical point in teaching. Studies have identified modifiable factors such as the learning environment and emotional intelligence that through them CT can be improved at an undergraduate level. However, and despite the identification of the factors that affect CT, healthcare students do not sufficiently develop CT during university. Thus, there is a need to better explore these factors and investigate interrelations and ways of improving CT, especially in the crit ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 5/2025)
DOI
10.12681/eadd/53881
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53881
ND
53881
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of learning environment and emotional intelligence on the development of critical thinking in health sciences students
Συγγραφέας
Χριστοδουλάκης, Αντώνιος (Πατρώνυμο: Εμμανουήλ)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Κοινωνικής Ιατρικής. Κλινική Κοινωνικής και Οικογενειακής Ιατρικής
Εξεταστική επιτροπή
Τσιλιγιάννη Ιωάννα
Κριτσωτάκης Γεώργιος
Σούρτζη Παναγιώτα
Σαμώνης Γεώργιος
Σίμος Παναγιώτης
Δημητροπούλου Παναγιώτα
Συμβουλάκης Εμμανουήλ
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΕπιστήμες Υγείας ➨ Επιστήμες υγείας, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Κριτική σκέψη; Συναισθηματική νοημοσύνη; Εκπαιδευτικό περιβάλλον; Φοιτητές σχολών επιστημών υγείας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.