Η συμβολή της φιλοσοφίας των φυσικών επιστημών στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών στην εκπαίδευση ενηλίκων

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή αναζητά τον κοινό τόπο ανάμεσα στη φιλοσοφία των φυσικών επιστημών, τον κριτικό επιστημονικό γραμματισμό και τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας (ΣΔΕ). Διερευνά τον τρόπο με τον οποίο η φιλοσοφική προσέγγιση φυσικών εννοιών και επιστημονικών ζητημάτων διευκολύνει τον επιστημονικό γραμματισμό και καθιστά εφικτή την ανάδειξη της κριτικής και χειραφετητικής του διάστασης σε ΣΔΕ, με βάση τις ιδιαιτερότητες του πληθυσμού και του εκπαιδευτικού πλαισίου. Απαντά στην ανάγκη (1) διερεύνησης των στρατηγικών διδασκαλίας των φυσικών επιστημών ώστε να είναι λειτουργική και να νοηματοδοτείται ως δικαίωμα με κοινωνικοποιητική και χειραφετητική διάσταση, και (2) υποστήριξης (μελλοντικών και εν ενεργεία) εκπαιδευτικών στη μετάβαση από την παραδοσιακή διδακτική προσέγγιση των φυσικών επιστημών της τυπικής εκπαίδευσης στον κριτικό επιστημονικό γραμματισμό μη προνομιούχων ενήλικων εκπαιδευόμενων. Η ανάγκη αυτή αναδύεται από τη διαρκή υποβάθμιση και απαξίωση του θεσμού των ΣΔΕ, παρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this PhD thesis, common grounds between philosophy of science, scientific literacy and education in second chance schools are investigated. Research is focused on the way a philosophical approach to scientific concepts and theories may facilitate scientific literacy and bring forward critical and emancipating learning in second chance schools in the context of their targeted population. This research attempts to provide answers to the need (1) to design, apply and evaluate science teaching strategies for a functional, meaningful science learning recognized as a social, emancipating, liberating human right, and (2) to support pre- and in-service teachers to shift towards critical scientific literacy for underprivileged adult learners. Such a demand has risen from a continuing downgrade of second chance schools (despite their initial pioneering and radical establishment), coupled with the lack of appreciation on behalf of teachers of the meta-cognitive dimension of critical scientifi ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53577
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53577
ND
53577
Εναλλακτικός τίτλος
The contribution of philosophy of science in science teaching in adult education
Συγγραφέας
Τζαμπάζη, Άννα (Πατρώνυμο: Ζήσης)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Θετικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών
Εξεταστική επιτροπή
Σέρογλου Φανή
Μαρκόπουλος Ιωάννης
Τουρτούρας Χρήστος
Ζάχος Δημήτριος
Γιώτη Λαμπρίνα
Πλακίτση Αικατερίνη
Κολιόπουλος Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Φιλοσοφία φυσικών επιστημών; Επιστημονικός γραμματισμός; Διδασκαλία φυσικών επιστημών; Σχολεία δεύτερης ευκαιρίας (ΣΔΕ); Εκπαίδευση ενηλίκων; Κριτική και χειραφετητική εκπαίδευση; Ενδυνάμωση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)