Η αναπαράσταση του πόνου σε επιλεγμένα έργα των Σάμουελ Μπέκετ, Σάρα Κέιν και Χάουαρντ Μπάρκερ

Περίληψη

Παρόλο που η εμπειρία του πόνου αποτελεί έναν από τους κεντρικούς άξονες στα έργα του Σάμουελ Μπέκετ, της Σάρα Κέιν και του Χάουαρντ Μπάρκερ, ο τρόπος αναπαράστασής του στη σκηνή διαφέρει. Οι δυσλειτουργικοί χαρακτήρες του Μπέκετ αναπαριστώνται ως υπάρξεις που φιλοσοφούν για τετριμμένα θέματα, παγιδευμένοι και προδομένοι από το ηλικιωμένο σώμα τους που υποφέρει. Οι εμφανώς ακραίες εικόνες πόνου επί σκηνής στα έργα της Σάρα Κέιν εκθέτουν το κοινωνικό κακό και οι χαρακτήρες της παρουσιάζονται ως (αυτο)καταστροφικοί. Στον Μπέκετ και στην Κέιν η βάσανος λειτουργεί αρνητικά. Οι πάσχοντες χαρακτήρες προσπαθούν να αποφύγουν τον πόνο και παραμένουν ανήμποροι να ελέγξουν το σώμα τους και το νου τους. Αντίθετα, τα πάσχοντα σώματα του Μπάρκερ υιοθετούν την αγωνία και την απώλεια ως μια αναγκαιότητα ενσωματωμένη στο είναι. Οι χαρακτήρες του χειρίζονται τη θλίψη ως ένα είδος εργαλείου με το οποίο αντιστέκονται ενάντια στον ηθικό συμβιβασμό αλλά και ως μέσο διατήρησης της διασύνδεσής τους με τον περ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Despite the fact that the experience of pain is a central issue in the works of Samuel Beckett, Sarah Kane and Howard Barker, its representation on stage differs. The dysfunctional characters of Beckett are represented as beings that philosophize over trivial issues, trapped in and betrayed by their ageing and suffering body. The extremely explicit images of violence in the works of Sarah Kane expose the social brutality and her characters appear as (self)destructive. In the plays of Beckett and Kane, suffering functions in a negative way. The dramatis personae attempt to avoid anguish and remain unable to control their body and mind. Conversely, the suffering bodies of Barker accept grief and loss as a necessity in life and part of human essence. His characters handle pain as a tool in order to resist social conformity and also use it as means of sustaining their connection with the world. This choice in terms of suffering and the use of its ambivalent nature shatters the dividing lin ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53483
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53483
ND
53483
Εναλλακτικός τίτλος
The representation of pain in selected works of Samuel Beckett, Sarah Kane and Howard Barker
Συγγραφέας
Κοταμπίτση, Μαρία (Πατρώνυμο: Αναστάσιος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Σακελλαρίδου Ελισάβετ
Γερμανού Μαρία
Κίτση Αικατερίνη
Δέτση Ζωή
Ρόζη Αγγελική
Πιπινιά Ιουλία
Αγγελάκη Βίκυ
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Ευρωπαϊκή λογοτεχνία
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Θέατρο
Λέξεις-κλειδιά
Σώμα; Πόνος; Γλώσσα; Φαινομενολογία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)